rugzakje

  • petra

    kan iemand mij vertellen of het rugzakje alleen geldt voor kinderen met een handicap en of sociaal emotioneel probleem of dat dit ook wel eens word verstrekt aan kinderen met alleen een leer probleem.

    gr petra

  • elly

    pffff ik heb geen idee maar mischien kom je met deze link iets verder

    www.oudersenrugzak.nl

    sucses ermee

    elly

  • M Lavell

    Kijk bij www.tcai.nl Daar vind je de wettelijke criteria. Leerachterstand kan een indicatie zijn. Hou er wel rekening mee dat je formeel geen rugzak aanvraagt. Je vraagt formeel om een indicatie voor het Speciaal Onderwijs. Die indicatie kun je ook als rugzak gebruiken maar daarvoor ben je wel afhankelijk van de medewerking van de reguliere school. Als de school het niet ziet zitten, ben je met een indicatie eerder aangewezen op SO dan zonder.

  • petra

    Bedankt voor jullie reactie Ik moet zeggen dat onze school heel goed mee denkt juf constateerd dat het leren zorgelijk is maar dat ze heel goed in de klas voegt lekker op haar plek zit En dat wij haar dus meer zouden schaden als we haar op SO zouden doen.

    Juf denkt dat ze daar weg kwijnt en ongelukkig word.

    Dinsdag komt er iemand van SO om met de juf te praten wat ze nog meer aan begeleiding zou kunnen doen.

    Ze is in gr 2 al getest door zorgplatform en begin gr 3 ging eigenlijk oke alleen blijft nu toch wel stil staan.

    Ik heb woensdag gesprek met juf dus ga het rugzakje eens voorstellen.

    nogmaals bedankt het geeft mij weer een beetje hoop ik dacht dat rugzakje alleen was voor kinderen met handicap.

    gr petra