Ik ben gaan zoeken wat de 4 leerwegen van de VMBO zijn en heb onderstaande gevonden. Alleen zit ik nog steeds met de vraag in wat voor mate er les gegeven wordt. Wat voor vakken ze krijgen etc etc etc.
wie kan mij hier meer duidelijkheid over geven. Daar ik gehord heb dat als je een kind heb zitten in de basisberoepsgerichte leerweg hij/zij daarna niet verder kan studeren. Hier zegt het dat ze kunnen doorstromen maar in de praktijk wegt het weer anders ik weet het echt niet meer.
Dus hoe gaan deze klassen in z'n werk en hoeveel jaar doen ze erover?
basisberoepsgerichte leerweg
De basisberoepsgerichte leerweg is één van de vier leerwegen van het VMBO. Hierna kunnen leerlingen doorstromen naar de beroepsopleidingen in het mbo.
kaderberoepsgerichte leerweg
De kaderberoepsgerichte leerweg is een van de vier leerwegen van het VMBO. Hij wordt verzorgd door scholengemeenschappen met VBO die de leerlingen voorbereidt op de middenkader- en vakopleidingen in het mbo.
gemengde leerweg
De gemengde leerweg is één van de vier leerwegen in het vmbo. Hij wordt verzorgd door scholengemeenschappen met mavo en vbo die leerlingen voorbereidt op middenkader- en vakopleidingen in het mbo.
theoretische leerweg
De theoretische leerweg is één van de vier leerwegen in het vmbo en de opvolger van het mavo. Deze leerweg wordt verzorgd door scholen voor vmbo of voor mavo, havo en vwo en bereidt de leerlingen voor op het havo of de middenkader- en vakopleidingen in het mbo.