Klasse-assistent voor de klas??

  • Ilse

    Bij mijn oudste op school is er een leerkracht uitgevallen. Nog niet bekend voor hoe lang.

    Nu is zijn leerkracht, die 4 dagen in de week voor de klas staat, naar de groep gegaan die nu zonder leerkracht zit. De leerkracht die 1x per week voor de klas staat van mijn zoon staat nu de ene week 3 dagen in zijn klas en de andere week 2 dagen. De rest van de dagen, dus ook de ene week 3 en de andere week 2 dagen staat er een klasse-assistent voor de klas.

    Kan dit nou zomaar? En wat zijn de taken/bevoegdheden/mogelijkheden van zo'n klasse-assistent?

    Het gaat trouwens om een groep 1/2.

    Alvast bedankt!

  • Ilse

    Jammer zeg dat er niemand reageert……

  • helen

    Hoi, Er valt niet zoveel over te zeggen. Natuurlijk mag een klasse-assistent niet voor de groep staan,maar er zal wel niemand anders zijn. Als je dan de deuren open laat staan dan valt het werk van de klasse-assistent onder verantwoording van een bevoegde docent.

    Het is vervelend, maar waar niet is,verliest de keizer zijn recht. (om eens een mooi ouderwets spreekwoord te gebruiken) helen

  • Ilse

    Tja maar hoe controleer je dat? Er is wel een andere juf vlakbij, maar die heeft ook zo'n 25 kindertjes in haar klas zitten…..Je kan toch moeilijk 50 kinderen onder je hoede hebben?

  • ik

    het is beter dan dat de lessen uitvallen, lijkt me!

    gr.ik

  • angel

    ik heb liever de uitgevallen les.