schoolkeuze

• petra

Ik heb een dochter van 12 jaar zij zit in gr 8 van de basisschool

Zij heeft de niotest gedaan dit schooljaar waar zij een laag iq scoorde en het advies kreeg praktijkschool als vervolg onderwijs. Ik ben gaan kijken wat zo een school inhield en kwam tot de conclusie dat ik mijn dochter hier niet vind thuishoren.

Met dit verhaal ben ik naar de leerkrachten gegaan en zij vonden dat ik eigenlijk gelijk had.

Samen met 1 van deze leerkrachten ben ik voor een gesprek geweest naar het gewone vmbo met Lwo onderwijs.

Ze is nu verder getest op haar achterstanden en deze info is naar het vmbo gestuurd.

Nu is het afwachten of zij door de commissie word toegelaten.

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met deze ervaring.

• M Lavell

Vreemd. Wanneer is dit allemaal gebeurd? In de meeste regio's zijn de LWOO en praktijkonderwijsverwijzingen allang rond. Normaal gesproken wordt er in september al begonnen met de indicatiestelling voor dit onderwijs.

• petra

mijn dochter heeft in okt de nio toets gedaan en we kregen in nov uitslag dat het advies praktijk school was dit gebaseert op haar iq vanuit school

Ik moet haar nu inschrijven op het vmbo en dan komt het daar in de commissie

Ik ga woensdag naar een open avond voor praktijk onderwijs vanuit school was hierover weinig info ze hebben wienig of geen ervaring met deze scholen

• M Lavell

Vervelend zeg dat de school u niet kan informeren.

Heeft u het al aan de vmbo-school gevraagd hoe het werkt? Per regio gaat het een beetje anders, dus ik kan niet helemaal raden hoe het bij u werkt.

Zoek anders even op internet op de naam van de school waar het om gaat. Meestal geven deze scholen ook informatie over de aanmeldprocedure.

Wat ik niet helemaal begrijp is dat uw dochter op basis van één toets geindiceerd is door de leerkracht. Was er voor die tijd dan niet al een indicatie dat ze niet zo best mee zou kunnen? Is die test misschien gewoon een misser van de dag?

• petra

nee hoor zij is in groep 6 al een keer getest daar kregen wij het advies handhaven op reguliere basis school met aangepast werk zo is dat ook gegaan de leerkracht had het altijd al over lwo maar nooit over praktijk onderwijs.

De vmbo waar ik haar nu ga inschrijven heeft nu haar gegevens van de nio en haar dle`s en gaan nu bekijken of ze haar aannemen.

zij gaan niet alleen uit van haar iq maar ook van haar motivatie e.d en natuurlijk haar dle`s Zij scoort voor rekenen onder de 30 verder daarbinnen.

Op de pmt-k sest scoort zij prima.

Dus eigenlijk is het voor ons afwachten tot wij bericht krijgen van het vmbo.

Het is een onzekere tijd zeker voor mijn dochter die wil nl ook weten waar zij naar toe gaat en mee kunnen praten met haar klasgenoten

• jenny

Moeilijk petra, als toelatingsnorm op het vmbo verwachten ze dat alle dle's rond de 30 liggen en anders moet er een goede te verwachten vooruitgang zijn. Wel wil ik je attent maken op een tussenvorm van onderwijs.Dat is het opdc. (ortho pedagogisch didactisch centrum) Het is de bedoeling dat de leerlingen daar op het punt waar ze tekortschieten bijgewerkt worden. De meeste leerlingen zitten daar 1 jaar en stromen daarna binnen in het tweede jaar van het vmbo. Wij hebben er met onze dochter heel goede ervaringen mee.Alleen zitten die scholen niet in elke gemeente dus wellicht moet er gereisd worden. Veel succes in elk geval.

• petra

dank je wel voor de tip maar dat is inderdaad vanaf ons dorp te ver reizen

het vmbo waar ik gesprek mee had mocht ze op 1 van de dle´s onder de 30 scoren en dat is bij haar ook het geval alleen rekenen de rest zit hierbinnen

dank je wel voor je reactie

• Jason

Hey! Essay writing is not very easy assignment for universities, colleges and high schools. It's requiring additionally writing skills for finishing the tasks. If you need to develop your writing ability then you had to write every article manually and by yourself. And I know that it will help you to build your professional writing skills. If you wanna have an awesome strategy like I have, then you must click on this writemyessaytoday.org writing company.

• Elaine

Sign up and place your orderPlace an Order refers to the order process. It starts with submits a request and filling the order form with the required information. You should also leave detailed instructions for your order, upload some tips or cribs, or written recommendations given by your professor. You also have to check our pricing list and select the most suitable cost for you best assignments helpReview and writer appointmentOur US-based, well-trained and experienced writers will submit your paper based on your own practice, university requirements and form of discipline.

• Elaine

Plagiarism detection systemThe next step is quality check with the help of:

• Professional team or editors and proofreaders who can find out mistakes and technical inaccuracies and bring into perfection your assignment online assignments

• Plagiarism-detection software to make sure that your completed essay is 100% unique.

Also, we offer free drafts and plagiarism reports, and you can monitor a writing process at your personal account page, or you may contact your private manager.