andere school

  • pieter

    Mijn zoon zit op 3 Havo,maar heeft daar helemaal geen zin meer in. Hij doet liever mee aan musicals, toneelstukken en cabaret dan in een klas te zitten.

    Hij is tevens heel praktisch ingesteld, voor alle partica haalt hij 8 en 9,maar voor leren uit een boekje een 3

    Bestaat er een soort school, waarbij dram/kunst etc de hoofdmoot vormt?

    (Zoals binennkort in Amersfoort een VWO school, maar wel met 60% sport.)

    Bedankt

  • MM

    Als je googeld op theater en havo komt er informatie. Ligt geloof ik er ook aan waar je woont.

  • pieter

    Bedankt, ja de allereerste theater Havo in Nederland, opgericht in augustus 2005.

    Zit in Rotterdam, moet hij veel treinen!!

  • MM

    Dan moet hij er heel wat voorover hebben, mocht dit DE opleiding zijn. Misschien zijn er ook HAVOs waar ze er wel extra aandacht aanbesteden zodat hij niet zoveel hoeft te reizen.

  • Sonja

    Ook op een HAVO met veel toneel zal ie gewoon schriftelijk eindexamen moeten doen in wettelijk bepaalde vakken, die bij het profiel horen.

    Wat voor soort onderwijs volgt hij? Traditioneel, klassikaal, individueel ingesteld? Als hij op een school met traditioneel onderwijs zit en geen zin meer heeft in leren, is het misschien een idee te kijken naar vernieuwingsonderwijs, bijvoorbeeld een Montessori. Ik ken jouw zoon natuurlijk niet en weet niet of zulk onderwijs geschikt is voor hem, maar het is een optie. Misschien is leren op een andere manier/andere aanpak beter voor hem. Zulke scholen besteden vaak ook meer aandacht aan kunsteducatie. En wie weet komt de motivatie om te leren dan ook terug.

    Ik weet niet waar jullie wonen maar in Amsterdam zijn meerdere scholen met dramavakken. De hoofdmoot vormt het echter nergens, het kan hooguit als eindexamenvak gekozen worden naast het gewone profiel.

  • pieter

    Hi,

    Hij zit gewoon op traditioneel onderwijs,maar gelukkig wordt er veel op deze school aan cultuur en toneel gedaan. Wij hebben ook al een gesprek gehad met de decaan. Hij gaat nu naar een motivatie cursus met bijles.Dit wordt wel door anderen dan de school geregeld,maar school wil best meebetalen!!

    Op de lagere school zat hij op de vrije school. Daar is hij zonder veel moeite door heen gerold, met een cito score als de beste. Dus geschikt voor twee talig onderwijs of zelfs gymnasium.

    Achter af hadden wij hem door moeten laten stromen naar vervolg vrije school onderwijs,,maar dat is niet om de hoek hier.

    Nij kijken of de motivatiecursrs aanslaat. Hij wil wel!

  • Sonja

    Wie weet helpt het, succes!

  • Job

    Ik heb zelf ook vroeger in havo-3 dat probleem gehad en ben vervolgens beslissingen gaan nemen waar ik nu, 20 jaar later,, nog steeds spijt van heb. Het is echt beter eerst je middelbare school diploma te halen.

    Gr. Job

    http://www.gezelligenleuk.nl