lesgeldvergoeding

  • Arie

    Onderstaand bericht verstuurd aan minister Zalm, ben ik de enige die hiermee te maken heb???

    Mijn zoon is geboren op 24 juli 1987 en volgt onderwijs aan het Grafisch Lyceum te Rotterdam.

    Ik heb dus nog net ( met veel pijn en moeite ) het lesgeld voor een 16- en 17 jarige moeten betalen.

    Pech gehad dacht ik, maar het volgend schooljaar hoef ik geen lesgeld meer te betalen omdat mijn zoon dan 18 jaar is

    en dus de zogenaamde lesgeldvergoeding van de Informatie Beheer Groep ontvangt.

    Niet dus……..Mijn zoon komt volgens de IB Groep niet in aanmerking voor een lesgeldvergoeding omdat hij pas op 1 oktober

    is ingestroomd……maar is wel lesgeldplichtig omdat hij op 1 augustus 18 jaar was.

    Wel kon ik een Tegemoetkoming Ouders aanvragen……..Maar dan wordt wel weer de inkomenstoets toegepast !!

    Moet ik dus nadat ik het lesgeld voor een 16- en 17 jarige heb moeten betalen nu ook nog voor een 18 jarige betalen ??!

    Uiteraard heb ik een bezwaarschrift ingediend, volgens de procedure bij de IB Groep.

    Deze laat mij weten dat de beslissing is gebaseerd op Artikel 8.2 Wsf op de kwartaalinstroom.

    Tevens laat men mij weten dat er inmiddels een voorstel tot wijziging van het desbetreffende artikel is ingediend. !!

    Geachte Heer Zalm, Ik hoop van u een reactie te mogen ontvangen, anders dan een doorverwijzing, en hoop dat het niet

    zover zal komen dat het desbetreffend artikel pas zal zijn aangepast als het voor mij weer te laat komt, en ik weer zal

    moeten zeggen………Pech gehad.

  • Arie

    uit

  • jh

    vc

  • as

    as