PABO duaal traject - zij-instroom

• Maringis

Hallo,

ik ben me aan het verdiepen om de opleiding PABO te volgen via een duaal traject bij Fontys Hogescholen.

Dit traject houdt in dat je meteen voor de klas kunt terwijl je de opleiding volgt.

meer info klik op de link:

www.fontys.nl/opleidingen/leraar.basisonderwijs.pabo.duaal.traject.voor.hbo.en.wo.45610.htm

Ik heb een aantal vragen:

wie kent deze opleiding?of wie kent iemand die deze opleiding volgt?

ik ben nu dus op zoek naar vacatures op basisscholen in zuidoost Brabant ( omgeving Eindhoven ) wie tipt mij?

alvast bedankt

groet

maringis

• Jan

Het beroep van onderwijzer heeft blijkens deze bijdrage inderdaad niets meer om het lijf.

• MM

Ik denk dat een baan vinden al moeilijk is, zeker in combinatie met deze opleiding.

Pas wel op voor eenzijdigheid. Als je bijvoorbeeld alleen maar in een kleutergroep terecht kunt tijdens je opleiding wordt het moeilijk om in een andere jaargroep te werken ookal mag je voor alle groepen staan. (ligt ook aan de school waar je werkt en wat de directie wil trouwens)

Persoonlijk ben ik geen voorstander van deze manier van opleiden, vaak schort het aan goede begeleiding.

• angel

hier heb ik ook niet veel meer aan toe te voegen…ja het is om te huilen in en in triest

• Marto

Als iemand een traject wordt aangeboden staat het haar/hem vrij deze wel of niet te gaan volgen. Hoe kan een potentiele student nu weten of een opleiding goed is dan door te vragen?

Jullie vergeten dat dit niet de schuld van de studenten is. Het is de schuld van de pabo-opleiders zelf.

Je moet je gram richten op de pabo's en niet op de studenten.

• Jan

U kunt niet lezen. Welciht komt u van de PABO nieuwe stijl?

• Marto

Ik kan mij voorstellen dat u gefrustreerd raakt, als blijkt dat u niet altijd de bijdehandste bent.

• angel

Wis is dan de meest bijdehandte?

• angel

Ik denk niet dat dit een moeilijk traject is om te volgen.

Iedereen kan welke PABO vorm dan ook maar volgen.

Vroeger gingen daar de dames en heren naar toe die beter konden studeren als de rest van de klas.

Anno 2006 mag iedereen heen geen probleem.

• Jan

U kijkt in de spiegel.