ouderbijdrage

  • Pien

    Mijn zoon is 13,zit in de brugklas van het v.o. en ik heb zelf een laptop aangeschaft van 900 euro aan het begin van het schooljaar.Dit ipv boeken.

    Nu vind ik het helemaal niet erg om iets in de kosten bij te dragen,maar…ik kreeg laatst een brief,of ik maar even 475 euro wilde storten.

    Nou,niet dus.

    Ik heb gevraagd om een gespecificeerde rekening.

    Dit antwoord kreeg ik terug:

    Beste mevrouw S,

    Wij hebben op 4 september 2005 in een brief aan de ouders het verzoek gedaan

    om de ouderbijdrage te betalen. Er is dus nooit sprake geweest van een

    apart verstuurde rekening.

    In die brief hebben wij u verzocht een bedrag van ? 475,- over te maken

    naar ************* te *********.

    Hopelijk heb ik u zo voldoende geïnformeerd.

    Wat vinden jullie hier nou van?Dit is toch op zijn zachts gezegd zeer ongebruikelijk volgens mij?Ik ben geenszins van plan om dit bedrag te gaan betalen,ik wil weten waarvoor ik betaal en volgens mij is er ook zoiets als een vrijwillige bijdrage?

    Wat zijn mijn rechten en wat zijn mijn plichten in deze?

    vriendelijke groet,Pien

  • M Lavell

    Het lijkt me duidelijk dat de school inziet dat je niet hoeft te betalen. Men beweert zelfs dat er geen sprake is ven een rekening. Het is een verzoek. Je hoeft dus niet.

  • Pien

    vandaag kreeg ik dit:

    Beste heer en mevrouw,

    Het bedrag van € 475,- is als volgt opgebouwd:

    € 300,- wordt gebruikt voor boeken, software en overig

    onderwijsmateriaal (dit bedrag is gebaseerd op investeringskosten bij

    een afschrijving van 5 jaar)

    € 175,- wordt gebruikt voor: algemene verbruiksmaterialen

    buitenschools leren

    bijdragen aan activiteiten binnenschool

    projectweken

    ik vind het een enorm bedrag!

    Ben ik nou verplicht dit te betalen?

  • joyce

    U had toch een laptop aangeschaft ipv boeken? Zijn dit de kosten van 5 jaar gebruik van de boeken die dus digitaal worden geleverd? Ik vind het maar onduidelijk. Daarbij de ouderbijdrage is vrijwillig en zou dus apart op een rekening moeten staan, dus niet een bedrag voor alles samen.

  • Pien

    ja,inderdaad,ik heb een laptop aangeschaft ipv boeken.

    Op school liggen een aantal boeken ter inzage,die blijven ook op school.

    ik snap niet waarom ik daar óók nog aan mee moet betalen.

    ik ben het hier dus helemaal NIET mee eens!!!

  • M Lavell

    Je moet niet zo boos worden. Je hoeft niet te betalen. De school schrijft:"Wij hebben op 4 september 2005 in een brief aan de ouders het verzoek gedaan

    om de ouderbijdrage te betalen. Er is dus nooit sprake geweest van een

    apart verstuurde rekening."

    Waarvan akte.

    Dat men nu ook nog het bedrag in de brief (geen rekening dus) specificeert, maakt van die brief geen rekening.

    Bewaar de brieven en betaal niet als je niet wil betalen.

    Mocht men gaan zeuren (wat ik niet verwacht) dan stuur je een kopietje van die brief terug. Je hebt een betalingsverzoek gehad, geen rekening, waaraan je niet wilt voldoen. Kous af.