Wat ik interessant vind aan de meting tussen leerkrachten en leerlingen, is dat het door de manier waarop het gedaan is (de besten uit groep 8 tegen de leerkrachten) een soort van wedstrijd is geworden. Een wedstrijd die een flink deel van de pabostudenten nooit zal winnen. Zij waren zelf in groep 8 ook al niet de besten van de klas. Het zal bovendien godsonmogelijk zijn om ooit de besten van de klas zover te krijgen dat _zij_ leerkracht moeten gaan worden.
Die gaan iets anders doen.
Je kunt het inderdaad als een soort van wedstrijd zien, ik vind dit persoonlijk niet zo interessant.
Wat ik interessant vind is hoe je het tij weer kan keren, daar heeft iedereen wat aan.
Ik heb echt het idee dat het aan de manier/methode ligt.
Ik vind het dan ook jammer dat er geen leerkrachten reageren op mijn vraag of er nog ergens via de oude manier rekenles gegeven wordt en wat hier het resultaat van is.
Je zou toch denken dat dit soort dingen gecontroleerd wordt en dat er gekeken wordt of een methode de resultaten geeft die je er van verwacht.
Zo wordt er door leerkrachten ook geklaagd dat het Nederlands van leerlingen zo slecht is, dit lees ik al vele jaren, waarom wordt er dan niets aangedaan?
Er zijn allerlei volgsystemen het moet dan toch simpel zijn om tijdig in te grijpen.