Huiswerk begeleiding

  • IY

    Hallo allemaal.

    Ik ben op zoek naar huiswerk begeleiding voor mijn zoon in Rotterdam Zuid of Centrum

    Ik heb al op de site http://www.huiswerkbegeleiding.nl al gekeken, maar de instituten die op de website zijn aangemeld zijn niet echt in de “ buurt ” gevestigd.

    Misschien dat iemand een instituut kent die ( nog ) niet is aangemeld op deze website

    Verder nog een paar vragen;

    Zijn er hier ouders wiens kind ( eren ) op huiswerk begeleiding zitten en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

    Kunnen jullie iets vertellen over gemiddelde kosten hiervan?

    Groeten,

  • jk

    Mijn kinderen gaan naar huiswerkbegeleiding dit wordt gegeven door de school.

    De kosten zijn 20 euro per kind per week.

    Het is niet zaligmakend. Als er uren uitvallen dan sluit het niet aan en moeten ze soms wel 2 uur op school wachten voor ze er naar toe kunnen.

    De gymles is voor mijn beide kinderen tot 4.15 uur en de huiswerkbegeleiding tot 5.00 uur dan is het dus nog maar 0.45 min.

    Het geeft wel veel rust in huis, ik hoef nu niet elke dag boos te worden omdat ze nog niet met het huiswerk begonnen zijn.

    Mijn kinderen hebben beiden een hekel aan school en dus ook aan het huiswerk en ze proberen dus ook nog steeds om er onderuit te komen.

    Er wordt regelmatig gevraagd mag ik vandaag huiswerkbegeleiding overslaan dan maak ik het echt thuis.

    Huiswerkbegeleiding door een huiswerkinstituut is stukken duurder of het ook beter is daar kan ik niet over oordelen.

    Er wordt op de school van mijn kinderen weinig gebruik van gemaakt er zijn een kleine 1000 leerlingen en de huiswerkklas is hooguit 30 leerlingen groot.

  • IY

    De problemen die u aangeeft zijn bij ons ook de reden om te gaan zoeken naar een externe huiswerk begeleiding.

    Ik ben nog steeds zoekende.

  • DPM

    Ik had vroeger ook zo eenn een huiswerk-begeleidings-uurtje. Met 30 werden we in een klas gedropt met een leraar ervoor en we mochten een uur lang niet praten of uit onze boeken opkijken. Echt begeleiding was er niet, meer verplicht studeren onder toezicht. Ik weet niet hoe oud uw zoon is maar misschien is het een tip om eens op een lerarenopleiding rondvraag te doen. Hang een briefje op het grote prikbord in de hal. Er zijn best veel studenten die een baantje bij zoeken en tegen een kleine vergoeding uw zoon willen begeleiden. Natuurlijk is het niet van de beste kwaliteit maar de prijs is er ook naar en vaak is die kwaliteit zo slecht nog niet.

  • IY

    Bedankt voor de tip, ga even googelen naar lerarenopleiding.

  • as

    op