FLUO HESJES

  • JAN

    ik bestelde een poosje geleden fluo hesjes voor onze leerkrachten en de leerlingen

    Tot mijn grote verbazing hanteert hier één en dezelfde firma verschillende prijzen voor dezelfde hesjes en werd de telefoon door dezelfde contactpersoon opgenomen toen ik informeerde op de volgende sites: www.veiligheidsjasje.nl, www.kinderjasjes.be, www.veiligheidsjasjes.nl en www.veiligheidsjasje.be……

    heeft nog iemand dergelijke toestanden meegemaakt?

  • pi

    schandalig, geld terug vragen zou ik zo zeggen

  • Ard

    Dag Jan en pi,

    Ik heb ook even gekeken op bovenstaande sites (waarvan de 1e link overigens niets doet) en denk dat het e.e.a. even gerelativeerd kan worden.

    Zo is op www.kinderjasjes.be maar 1 prijs afgegeven, die voor grotere aantal hoger, maar voor kleinere aantallen juist gunstiger is.

    Op www.veiligheidsjasjes.nl en www.veiligheidsjasjes.be is er welliswaar een verschil in prijs, maar dat is slechts 50 cent. Het gat in verkoopprijs tussen Belgie en Nederland kan door weet-ik-veel-wat-voor-fiscale-redenen best het verschil rechtvaardigen, hoewel het voor een school of vereniging al snel te groot is. Ik weet trouwens niet of je in Nederland voor de Belgische prijs kan bestellen (algemene voorwaarden?)

    Het verschil tussen www.veiligheidsjasje.nl en www.veiligheidsjasjes.nl is 30 cent. Bij de goedkoopste site wordt echter wel specifiek vermeld, dat er gevraagd moet worden naar een sponsorovereenkomst, wat bijvoorbeeld kan betekenen dat er een loeigroot logo op komt te staan (is dat E 0,30 waard?)

    Dan nog iets: Kaaaaaaaigoed (ja, ik kom uit Brabant ;-) van jullie dat al jullie kiendjes veiligheidsjasjes aan doen, als Scoutsleiding hebben wij de beslissing ook ooit gemaakt om die hesjes aan te schaffen in het kader van ArbO, maar ze lijken in de verste verte nog niet eens op iets waaraan een veiligheidsjasje echt moet voldoen. (Qua uitvoering, zichtbaarheid en prijs)

    Officieel moet da spul namelijk allemaal voldoen aan de norm EN 471. En die norm bepaald hoeveel m2 reflecterend materiaal (met patent van 3M) er op zo'n hesje moet zitten om aan een minimale zichtbaarheid te voldoen. Dat materiaal bepaald de prijs meer dan elk ander onderdeel van het hesje, dus als je daarop bezuinigd kan je die hesjes al rap goedkoop aanbieden! Kijk maar eens op http://www.havep.com/templates/frameset.asp?taal=nl voor de uitleg van die norm.

    Maar wat nu uiteindelijk het door Jan (misschien wel terechte) prijsverschil rechtvaardigt??? Ik zou zeggen: Bel 0800 94 509 en vraag om uitleg! Laat dan vooral even weten wat het was!

    Groeten van ikhebnuwelheelveeltextgetypt-Ard.

  • Ard

    hmmm…..

    ik zag dat de link niet goed werkte. Probeer het maar eens via: http://www.havep.com/templates/producten_uitleg_nl.asp?id=6&taal=nl&banner=normering

    Of sjek de site via de product / Visibility Line en klik naar EN 471 voor het signalisatie-verhaal.

    Grtz,

    Ard.