Toen mijn zoon bijna 7 jaar,inmiddels zei; mama ik kan het echt niet meer, na 2 jaar regulier onderwijs, hebben we besloten dat dit ook echt niet meer gebeurde! Op school werd hij gek bevonden, lastig enz. Thuis was dit inmiddels ook al opgemerkt. Alleen vond ik dat voordat hij naar school ging niet. Hij kon juist al veel, was zo goed als altijd lief, kreeg zelden straf. Las al voordat hij naar school ging, was druk in de weer alles te ontdekken en kon bijv zomaar een som, hij is hoogintelligent. Dit heb ik moeten bewijzen en zelfs toen vonden de regulieren, nee er iets met dit kind…
Even wat overbruggen;
Uiteindelijk zijn we inderdaad bij iederwijs terrecht gekomen. 't Raakpunt heeft zich van iederwijs afgesplitst.
Wij hebben besloten als 't Raakpunt door te gaan zonder deze groep iederwijzers, omdat we te veel concessies moesten doen aan het grote geheel wat het inmiddels geworden is.
Mijn zoon is in een jaar tijd enorm opgeknapt. Hij doet weer die dingen die hij leuk vindt, waar hij goed in is, leert weer. Het is allemaal anders dan binnen het reguliere onderwijs maar er wordt bij ons ook gewerkt met een leerling- volg- systeem, het geleerde blijft hangen, omdat het zelf gekozen is. Er wordt bij ons met elkaar gewerkt, je mag zijn wie je bent (zolang je anderen niet kwetst), leeftijd geeft niet de doorslag maar de mening van de hele groep.
ik was nog niet klaar maar de blz houd op dus nog maar een volgend berichtje