spelregels

  • Atie

    Wie heeft een dergelijke ervaring met de ib-groep ( gehad ) Mijn zoon volgt onderwijs aan het GLR en is aan zijn derde jaar bezig. Hij is geboren op 24 juli 1987 en was op 1 augustus j.l. dus 18 jaar, en lesgeldplichtig.

    Echter de ib-groep stelt dat hij pas in oktober 2005 is ingestroomd en dus vanaf oktober recht op studiefinanciering had.( waarschijnlijk omdat wij als ouders op 1 oktober 2005 voor het laatst kinderbijslag voor hem hebben ontvangen, voor de periode juli t/m september )

    Conseqentie voor het ( pas ) in oktober instromen is dat hij volgens de ib-groep voor het schooljaar 2005-2006 geen recht heeft op een lesgeldvergoeding van Euro 80,25 per maand. Dus omdat wij als ouders over de periode juli t/m september voor hem Euro 252= kinderbijslag hebben ontvangen loopt onze zoon 12x 80,25 is

    Euro 963= mis.

    Omdat mijn salaris de afgelopen jaren iets te hoog was om voor een lesgeld tegemoetkoming in aanmerking te komen ( volgens de normen van het ministerie !! )

    heb ik dus het volledige lesgeld voor een 16- en 17 jarige moeten betalen. U weet wel wat nu is afgeschaft, al ben je miljonair…. je hoeft niets te betalen.

    De ib-groep stelt dat mijn zoon ondanks dat hij geen lesgeldvergoeding krijgt toch lesgeldplichtig is…………maar dat wij als ouders wel een tegemoedkoming ouders kunnen aanvragen, wat zal betekenen dat wij ook dit jaar ( nu voor een 18 jarige ) voor het lesgeld kunnen opdraaien.

    Een heel verhaal, maar het zit mij heel hoog, wie weet hier iets van en/of wil reageren? m v g Atie

  • Mieke

    het Nibud geeft een boekje : Geldwijzer scholieren uit, daar in staat alles over tegemoetkoming scholieren.

    De ib groep heeft een info folder over tegemoetkoming scholieren, zou daar zeker even kijken

    Bij de IB groep maken ze echt nog wel eens fouten en bezwaar aantekenen is het beste. Bel ze op, je zal zien dat er vaak andere berekeningen uitkomen. Hij heeft in ieder geval altijd recht op een basistoelage

  • as

    sa