hoogbegaafd/hoogsensitief?

  • Karin Looijs

    Is uw kind hoogbegaafd? Hoogsensitief? Een nieuwe tijdskind? Of gewoon een kind net als alle andere… Zoekt u een andere school voor uw kind?

    't RAAKPUNT een school met een humane/holistische VISIE! Durf te kiezen voor uw kind! TEL 0619850584 bgg0640230644, of stuur een mail.

  • jk

    Karin

    Ben jij zelf leerkracht op deze school?

  • angel

    ik ken ook zo n school binnen 1 jaar kapot

    de ouders zaten boven op de kinderen…gezond toch…

  • zita

    Hoi Karin,

    Zou je iets meer over deze school kunnen vertellen?

    Is dit een iederwijs school?

    Waar zit de school?

    Wat zijn de eventuele kosten voor de ouders?

    Is het alleen basisonderwijs, of ook voortgezet?

    Groetjes van Zita.

  • ZZ

    nooit aan beginnen, het sluit HELEMAAL niet aan op het VO!! (behalve als je je kind dom wilt houden natuurlijk:))

  • angel

    nee precies.

    je neemt me de woorden uit de mond

  • zita

    Hoi ZZ,

    Dat ik informatie vraag wil niet zeggen dat ik mijn kinderen ook op die school ga doen. Ik ben alleen zeer benieuwd naar het hoe, wat en waar.

    Mijn kinderen zitten overigens al op het VO, de oudste in de derde en de jongste in de tweede. En helaas is het onderwijs wat ze tot nu toe krijgen ook verre van ideaal. Scholen zijn namelijk vaak erg slecht in staat om kinderen met ADHD of autisme goed te begeleiden.

    Groetjes van Zita.

  • ZZ

    Hi,

    Heb ik zelf ervaring mee Zita wat jij daar aanhaalt. Ik reageerde ook niet echt op jouw berichtje maar meer in het algemeen. Het is zo'n onzin die scholen. Mijn zonen hebben er door omstandigheden een half jaar op gezeten en liepen dat zelfde half jaar dus meteen achter op de nieuwe school. Ik weet dat het onderwijs van tegenwoordig erg te wensen overlaat, maar kinderen die van dit soort scholen komen zijn echt nergens op het VO.

    Verder ben ik het helemaal met je eens dat het onderwijs veel te wensen overlaat voor kinderen die ‘anders’ zijn. Meelopen in de kudde of anders lig je er buiten. Daar hebben we het regelmatig over op die andere prik waar ik je van ken;)

    Gr,

  • zita

    Hoi ZZ,

    De naam ZZ zegt me niets, prik je normaal met een andere naam?

    Maar leuk om eens commentaar te lezen van iemand te lezen die ook daadwerkelijk ervaring heeft met zo'n school. Ik weet ook wel dat deze scholen niet ideaal zijn, maar ik was wel benieuwd naar het verhaal van Karin. Ik vind ook dat als ze hier zo'n oproep plaatst, dat ze best de moeite mag nemen dat iets uitgebreider te doen.

    Wat betreft het “gewone” onderwijs, pffffffffffff, ik baal er echt van.

    De jongste (13 jaar en PDD-nos) gaat nu drie dagen per week naar school, afspraken met school lopen nog steeds mis. Hij mag b.v. ten alle tijden als het mis gaat naar de time-out gaan. Maar het gebeurt nog regelmatig dat de leerkracht daar dan geen toestemming voor geeft, met als resultaat dat de boel natuurlijk nog verder uit de hand loopt.

    Dan de oudste (14 jaar en ADHD), vorig jaar ging het eindelijk lekker met hem. Hij had een mentor die net zo lang aan het proberen is geweest, tot ze de juiste aanpak voor hem gevonden had. Echt een schat van een mens.

    Maar de mentor van dit jaar heeft haar eigen methodes. Ze weet het beter als iedereen hoe ze de oudste aan moet pakken, want zij werkt al 15 jaar in het onderwijs…… Ze zet de oudste dus constant onder druk en een complimentje kan er al helemaal niet af. Resultaat: tempo van de oudste is weer enorm achteruit gegaan en de lol in school en leren is weer weg.

    Groetjes van Zita.

  • ZZ

    Hi

    Prik daar ook onder een andere naam:)

    Even over die school; als ze daar s' morgens binnen kwamen mochten ze kiezen wat ze gingen doen, ik heb twee jongens, dus: bouwhoek! S'middags hetzelfde verhaal. Kinderen die willen leren komen vanzelf wel werdt er vertelt. Tja…. Wij wisten overigens niet dat het zo'n school was toen we onze kinderen ervoor opgaven. We waren aan het verhuizen van de ene kant van het land naar de andere en op ons intake gesprek werd dit verzwegen, anders hadden we ze daar nooit opgedaan! We hebben het ook precies een half jaar volgehouden. De oudste zat toen nog elke dag in de bouwhoek en was geenszins van plan om wát dan ook te gaan leren:D Toen bleek dus dat ze in dat halve jaar al een achterstand hadden opgebouwd. Ben je klaar mee.

    Nu zitten ze allebei op het VO. De jongste van mij heeft adhd en we hebben dus allerlei afspraken moeten maken, maar dat het op het moment zo goed gaat ligt vooral al mijn zoon zelf! Er is erg weinig begeleiding voor die brugklassers. Zoek het uit en gaat het fout heeft áltijd de leerling het gedaan! Ja, zo lust ik er nog wel een!

    Maar zoals gezegd hij doet het erg goed en wij hopen uiteraard dat dat zo blijft:)

    Jammer dat jouw kind tegen zo'n ‘foute’ juf aan is gelopen. Dat werkt averechts ik weet het. Belonen is beter dan straffen. Dat lijkt mij niet zo moeilijk te begrijpen. Maar vaak zijn het dit soort ‘vastgeroeste’ types waar niet mee te praten valt, helaas.

    Er staat een teammanager boven de mentoren hoor, misschien moet je die eens aanpreken? Als je er met de mentor niet uit komt, passeer haar dan en maak een afspraak met haar meerdere.

    Groet,