Hoi ZZ,
De naam ZZ zegt me niets, prik je normaal met een andere naam?
Maar leuk om eens commentaar te lezen van iemand te lezen die ook daadwerkelijk ervaring heeft met zo'n school. Ik weet ook wel dat deze scholen niet ideaal zijn, maar ik was wel benieuwd naar het verhaal van Karin. Ik vind ook dat als ze hier zo'n oproep plaatst, dat ze best de moeite mag nemen dat iets uitgebreider te doen.
Wat betreft het “gewone” onderwijs, pffffffffffff, ik baal er echt van.
De jongste (13 jaar en PDD-nos) gaat nu drie dagen per week naar school, afspraken met school lopen nog steeds mis. Hij mag b.v. ten alle tijden als het mis gaat naar de time-out gaan. Maar het gebeurt nog regelmatig dat de leerkracht daar dan geen toestemming voor geeft, met als resultaat dat de boel natuurlijk nog verder uit de hand loopt.
Dan de oudste (14 jaar en ADHD), vorig jaar ging het eindelijk lekker met hem. Hij had een mentor die net zo lang aan het proberen is geweest, tot ze de juiste aanpak voor hem gevonden had. Echt een schat van een mens.
Maar de mentor van dit jaar heeft haar eigen methodes. Ze weet het beter als iedereen hoe ze de oudste aan moet pakken, want zij werkt al 15 jaar in het onderwijs…… Ze zet de oudste dus constant onder druk en een complimentje kan er al helemaal niet af. Resultaat: tempo van de oudste is weer enorm achteruit gegaan en de lol in school en leren is weer weg.
Groetjes van Zita.