Nieuwe LC-functie op VMBO vs jaartaak...

  • Tom

    De nieuw gecreeerde LC-functies op oa VMBO-scholen, omvatten volgens de taakomschrijvingen van de voorbeeldfuncties veel coordinerende, initieerende en innovatieve werkzaamheden. Onder het bestuur waar ik werkzaam ben, is er in de jaartaakbelasting voor de ‘LC-er’ maar in zeer geringe mate ruimte gemaakt voor de andersoortige werkzaamheden naast de lesgevende en evt. mentortaken. Naar mijn idee, is de LC-functie toch een functie ‘tussen’ de docent (LB) en de teamleider (LD). Deze laatste is onder ons bestuur helemaal ‘lesvrij’ gemaakt.

    Mijn vraag is dan ook: hoe gaan andere scholen, onder andere besturen, met deze jaartaakinvulling om???

  • M Lavell

    Googel eens op lc functie vmbo. Het is een probleem en het probleem dat jij schetst komt veelvuldig langs. Maar ik ben bang dat dat wat jouw bestuur doet wel mag. Of althans, niet verboden is.

    Mag ik als ouder hieruit opmaken dat lesgeven een soort ‘tweederangs status’ krijgt en dat ‘echte leerkrachten’ zich voortaan met papierwerk bezig gaan houden?

    Fijn plan.

  • melissa

    Daar begint het helaas wel op te lijken.

    In het schooljournaal van ocnv (nr.25 - 10 sept.2005) stond een column van Arie de Bruin die het subliem verwoordde.

  • Jan

    En maar klagen, is het niet op het Docentenplein dan wel hier. Bespaar me dus uw gelamenteer. U wilde toch LC-docent worden? Praat eens met mensen van uw ‘niveau’ over uw problematiek, instede van hier de gemakeerde docent uit te hangen. Bah!

  • Jan

    'gemakeerde' moet uiteraard ‘gemankeerde’ zijn.