zkoo niet meer uitgekeerd

  • jk

    Acht schoolweken voorbij, 21 lesuren uitgevallen en dit is op een school die heel goed bekend staat en goed gewaardeerd wordt.

    God bewaar me voor de slechte scholen.

    Is er hier iemand die dit zou pikken als we hier over een aannemer zouden praten?

  • mies

    antwoord geven die van jullie ook niet

  • Irene

    Zal wel Schaal LA 3 mee bedoeld worden

  • jk

    Hoe kan het toch dat leerkrachten zoooooooo ontevreden zijn over hun salaris, werk, arbeidsvoorwaarden enz. en toch in het onderwijs blijven.

    Er moet toch een positieve kant aan het vak zijn want waarom blijf je anders?

    Ik denk dat de leerlingen, collega's en de maatschappij beter af zou zijn als zij die zo ontevreden zijn iets anders gaan doen.

  • Jan

    Punt is, geachte heer, dat kiezen voor onderwijs het zwemmen in een fuik is. Zodra je eenmaal in het onderwijs terecht bent gekomen en ontwaakt na alle ellende die er heerst, het te laat is om nog voor een baan elders in aanmerking te komen. Ook in het bedrijfsleven weet men, dat het beter is ex-docenten buiten de deur te houden. De ironie is echter dat zij-instromers wél het onderwijs in kunnen, niet zelden zonder didactische bekwaamheden. Inmiddels is er zelfs een situatie ontstaan dat iederéén het onderwijs in kan stromen, waardoor het beroep het latste restje status verloren heeft. Vraag een metselaar eens of een docent een goed metselaar is en hij begint hardop te lachen.'

  • jk

    Ook in het bedrijfsleven weet men, dat het beter is ex-docenten buiten de deur te houden.

    Heeft u ook wel eens over de reden hiervan nagedacht?

  • joyce

    Heeft die mindere verdiensten niet te maken met het aantal functie jaren dat je werkzaam bent in het onderwijs. Ik neem toch aan dat iemand die tien jaar leraar is meer verdient dan iemand die net zijn diploma heeft.

  • Jan

    Daar zijn tál van redenen voor te bedenken.

  • jk

    Jan schreef:

    >

    > Daar zijn tál van redenen voor te bedenken.

    Het gaat er niet om wat je hiervoor kan bedenken, het gaat er om wat de

    reden(nen) zijn.

    Het is toch een teken aan de wand als het bedrijfsleven mensen met een onderwijs achtergrond buiten de deur houden!

    Je kan je ook af vragen hoe goed presteren deze mensen dan binnen het onderwijs.

    Zouden zij daar misschien ook beter buiten de (school) deur gehouden kunnen worden?

    Even voor de duidelijkheid, ik ben ervan overtuigd dat er nog heel veel goede onderwijs mensen zijn, het systeem deugt niet.

  • r

    r