zkoo niet meer uitgekeerd

  • juf

    Het is schandalig dat de gehele zkoo regeling wordt teruggetrokken en dat er een bruto bedrag van 360 euro wordt gecompenseerd…goh..wat een bedrag zeg! en dan nog maar niet te spreken over de loonsverhoging…het onderwijspersoneel werkt hard, en naar mijn mening steeds harder omdat alles door leerkracht zelf gedaan moet worden, van administratie tot opvoeden..en dan zo'n salaris? Het is schandalig en eigenlijk een belediging voor een belangrijk vak.Kijk naar het bedrijfsleven…bonussen, lease-auto's, borrels, volledige 13maand..etc. wij mogen onze eigen borrel betalen en een bonus zit er al zeker niet in. Dit alles gaat ertoe leiden dat steeds meer mensen uit het onderwijs stappen, zich niet gewaardeerd voelen of thuis komen te zitten….en straks ook al geen adv meer….het gaat goed met het onderwijs..maar niet heus…..

  • jk

    Niet tevreden? Zoek ander werk!

  • ien

    waarom ben je het onderwijs ingegaan dan?? en dan nog dit,, mijn man werkt bij een telecom bedrijf,,maar heeft zeker al 4 jaar geen verhoging gehad,, en ook hebben wij geen 13e maand,, maar we hebben geen klagen hoor, en hebben ook onze kids zelf opgevoed, daar is geen onderwijzend personeel voor nodig

  • Karel de Gucht

    Je bent je medewerkersfunctie in het onderwijs met topfuncties en subtopfuncties uit het bedrijfsleven aan het vergelijken. Een normale niet-leidinggevende krijgt minder dan een leerkracht en een leaseauto is er zeker niet bij. Zelfs een parkeerplaats niet.

  • collega

    Mijn duo collega, net 48 en 3 jaar in het onderwijs werkzaam werkt voor een salaris net boven het minimum jeugdloon, ze doet exact, zelfs meer dan veel van mijn andere collega's en voor veel minder geld. Das pas schandalig!!!

    En over de zkoo, naar mijn idee ben je met je ziektenkostenverzekering nu goedkoper uit hoor, als particulier verzekerde was je meer per maand kwijt dan dat je straks bent en die zkoo was nou ook niet zo'n geweldige compensatie.

  • Karel de Gucht

    Kan niet, de sprong van minimumjeudgdloon (22 jaar) naar volledig minimumloon is behoorlijk en bovendien is er een onderwijs-CAO. De laagste schalen liggen zelfs boven het minimumloon en een onderwijsgevende komt niet in de laagste schalen.

  • Jan

    Ik ben het geheel met u eens. En trek u vooral niets aan van de overige domme

    -betweterige- reacties.

  • Jan

    Daar bent u weer, voortdurend op de loer liggend om de Noordzee met uw gebral te overstemmen.

  • Jan

    Typisch de reactie van een product van deze tijd.

  • Jan

    Kent u de nul van uw intelligentie eigenlijk al? Ik wed dat u tevens vindt, dat docenten teveel vakantie hebben. Al relativerend lossen we alle problemen in de samenleving wel op. Een dommere opvatting van het leven is nauwelijks denkbaar.