Onze 2-ling van 11 jaar hebben een jonge leerkracht die na de zomervakantie is begonnen ( vers van de Pabo). uiteraard heeft hij in de 1e week de toon gezet, door de regels duidelijk op het bord te schrijven, zijn reactie op overtreden van de regels en mogelijke straffen. Tot op heden lijkt het erop dat er steeds meer regels bij komen, hij houdt zich niet meer aan zijn eigen regels van reageren ( waarschuwen, naam op het bord, kruisje erachter=straf), en zijn straffen worden zwaarder: 4 A4 tjes volschrijven, 3 kwartier nablijven, met je armen over elkaar in de gang zitten etc.. Mijn kinderen hebben met de hele groep, dit geprobeerd bespreekbaar te maken door te vertellen dat ze hem wel erg streng vinden en dat hij wat meer moest belonen ipv. straffen. Dit heeft vlgs. de kinderen niets opgeleverd: 1 van mijn kinderen zegt nu dat de leerkracht vond dat hij tegenspraak had, mag. straf!! Ik heb besloten e.e.a. met de leerkracht op te nemen, mijn kinderen gaan liever niet meer naar school en komen reglmatig huilend thuis dat ze weer straf hebben gekregen: gisteren kreeg 1 zoontje straf omdat hij naar buiten keek, en de ander omdat hij iets aan een medeleerling vroeg( omtrent de lesstof.) Heeft iemand op dit forum ervaring in het straffen/ belonen van kinderen. en reageer ik niet te overtrokken als ik vind dat e.e.a erg buitensporig is.