Helaas niet, ook niet om om te gaan met een docent (onderwijzer) die niet kan rekenen en wiens c.q. wier spellingscontrôle niet goed ontwikkeld is op de PABO.
Gelukkig (of misschien ook niet gelukkig) zit er een erfelijke component in en kun je als ouder met de zelfde ‘handicap’ je kind begeleiden; vandaar mijn aanbod aan ‘Leonie’ om er met haar over te corresponderen in de hoop dat een volgende generatie er misschien iets aan zal hebben.
Als een kind aan de onderkant van de curve scoort staan er batterijen hulpverleners, gezinsvervangende tehuizen etc. etc. klaar. Maar voor de andere kant van het spectrum is het treurig gesteld met de kennis, om over de middelen maar niet te spreken. Het lijkt een luxe, maar ik kan je verzekeren dat het niet eenvoudig is een kind met deze ‘talenten’ te begeleiden tot een stabiel en gelukkig mens, ook al erken ik dat dat vermoedelijk ook karaktergebonden zal zijn. En dan te bedenken dat sommige kinderen zelfs meer dan alleen intellectuele talenten bezitten (het tegenovergestelde van meervoudig gehandicapt, ook al lijkt zo'n uitspraak op vloeken in de kerk).
Enfin, mochten er meer mensen geïnteresseerd zijn dan kan ik ze verwijzen naar de hoogbegaafdheidpagina. Zelf voel ik mezelf daar niet thuis, herken er ook weinig in, maar bij voldoende belangstelling wil ik wel een Yahoogroup openen voor belangstellenden, ook al is het voor ons kind misschien te laat.
Dag, Jet