Tips nodig hoe motiveer ik mijn kind

  • Beheerder

    Hoi,

    Wie kan mij helpen mijn dochter te kunnen motiveren om toch haar huiswerk te maken. lees volgende link maar eens

    http://www.prikpagina.nl/read.php?f=116&i=57517&t=57517

    want wat wij ook doen zoals het wel of niet belonen niets helpt en wij blijven hier mar in de stress schieten wat voor ons als ouders zijnde en koppel niet ten goede komt.

  • Karel de Gucht

    Maakt ze niet te veel sommetjes van dezelfde soort? Misschien dat dat haar tegenstaat. Als ze de stof begrepen heeft en makkelijk de sommetjes kan maken, heeft het geen zin er nog 50 te oefenen.

  • Beheerder

    Wat ze maken moet is wat ze van haar leerkracht mee krijgt en of het nu rekenen, woordpakket of iets te leren is het maakt haar allemaal niets uit ze wilt het gewoon niet doen. Dit kan ze over een hele week uitspreiden dus elke dag een beetje en het is klaar. Maar ze wilt het niet en doet het niet.

    Voor wat betreft het rekenen snapt ze de som niet leggen wij ht haar uit dan accepteerd ze het niet want de meester legt het anders uit. Terwijl het precies zo gedaan is.

    ze wilt gewoon weg niet mee werken alleen maar de leuke dingen doen en vergeten dat ze nog werk voor school heeft.

    ander voorbeeld is dat ze over enklele weken een project moet inleveren. ipv er minimaal 1x per week aan te werken doet ze geen toeter eraan en wacht tot op het laatst.

  • essie

    om het maar heel bot te zeggen:

    laat haar maar op de bek gaan, als ze niets leert en geen huiswerk maakt komt ze er van zelf achter dat ze enorm in de problemen komt. Als ze dat project niet inlevert, krijgt ze (hopelijk) een onvoldoende en een preek van de docent.wie weet laten ze haar zitten, komt ze in een andere klas, terwijl al haar vriendinnen wel doorgaan. kijken of ze dat leuk vind

    een andre optie: Als ze zegt andere dingen leuker te vinden, dan verbied je haar gewoon die leuke dingen. wil ze achter de pc gaan zitten……..eerst huiswerk maken, dan pas pc…….als ze onder sport zit of hobbys heeft: niet meer laten sporten , wil ze naar vriendinnen toe of vriendinnen uitnodigen: niet laten doen…..eerst huiswerk….klinkt misschien heel streng, maar bij mij werkte zulke chantage dingen enorm……dan maar even een grimmige sfeer en een sjagrijnige dochter……..maar als ze het eenmaal doorheeft …………..

    misschien een idee om haar een keer naar een fabriek te nemen en te laten zien wat voor saai routine werk de mensen daar doen. Ik heb zelf 3 weken in een fabriek gestaan tijdens de vakantie, en ik wist meteen weer waarom ik moest doorstuderen!

    maar ja, ze is nog jong volgens mij (basisschool?)

  • zita

    Hoi Adnil,

    Misschien helpt het om het een probleem te laten zijn tussen je dochter en haar leerkracht. Zodat ze zelf de gevolgen ondervindt van het niet maken van het huiswerk.

    Groetjes van Zita.

  • Adnil

    Dit alles wat je aankaart doen we al of hebben we al eens gedaan. Het werkt hier niet meer. Het maakt haar niets uit en ze wordt nog geslotener en dat is nu net wat we ook weer niet meoten hebben.

    Dat van de fabriek is misschien inderdaad een idee en ja ze zit nog op de basis school. Haar een jaar over laten doen doen ze niet daar is ze kwa lengte te lang voor. ( 1.65 ) Maar kwa leeftijd weer goed om het wel te doen ( 11 jaar een van de jongsten in de klas.)

  • Adnil

    Ik kaart het a.s maandag aan bij de leerkracht. Hopelijk komt hij er wel uit.

  • Karel de Gucht

    “laat haar maar op de bek gaan,”

    Ja, zonde van de tijd in een maatschappij, waar je met dertig al als oud gezien wordt.

  • Karel de Gucht

    Lengte??? wat si dat voor criterium?

  • Adnil

    Helaas is lengte wel een criterium bij haar op school. Omdat zij duidelijk meer dan anderhalve kop boven de gemiddelde lengte zit.

    Zo hebben ze een kleintje van 13 jaar groep 8 niet laten doen omdat zij een etterbak was. was ze lief en aardig geweest dan was het geen probleem. En bij lange kinderen is het zo van niet laten doubleren omdat ze anders nog langer zal uitsteken boven ahar klas genootjes.

    sorry maar ik heb die regels niet bedacht. Voor mij had ze een jaar over mogen doen omdat ze nog zo jong is.