om het maar heel bot te zeggen:
laat haar maar op de bek gaan, als ze niets leert en geen huiswerk maakt komt ze er van zelf achter dat ze enorm in de problemen komt. Als ze dat project niet inlevert, krijgt ze (hopelijk) een onvoldoende en een preek van de docent.wie weet laten ze haar zitten, komt ze in een andere klas, terwijl al haar vriendinnen wel doorgaan. kijken of ze dat leuk vind
een andre optie: Als ze zegt andere dingen leuker te vinden, dan verbied je haar gewoon die leuke dingen. wil ze achter de pc gaan zitten……..eerst huiswerk maken, dan pas pc…….als ze onder sport zit of hobbys heeft: niet meer laten sporten , wil ze naar vriendinnen toe of vriendinnen uitnodigen: niet laten doen…..eerst huiswerk….klinkt misschien heel streng, maar bij mij werkte zulke chantage dingen enorm……dan maar even een grimmige sfeer en een sjagrijnige dochter……..maar als ze het eenmaal doorheeft …………..
misschien een idee om haar een keer naar een fabriek te nemen en te laten zien wat voor saai routine werk de mensen daar doen. Ik heb zelf 3 weken in een fabriek gestaan tijdens de vakantie, en ik wist meteen weer waarom ik moest doorstuderen!
maar ja, ze is nog jong volgens mij (basisschool?)