Wie kan mij helpen?
Ik ben bezig met mijn derdejaars stage en zit met een groot probleem.
Vanaf het einde van het vorige schooljaar zit heb ik een hele leuke vmbo school in amsterdam gevonden waar ik mijn stage (werk) kan lopen.
Maar vandaag was er een incident waar ik geen kant mee op kan.
Na een dag als schaduwmentor de nieuwe 1e jaars op een sportdag te hebben begeleid ben ik klaar en was bezig te vertrekken.
Ik loop over het schoolplein en een leerling spreekt mij aan.
Dat doet ze met “He, jij daar” Ze vraagt of ik ook een nieuwe eerste jaars ben (ben namelijk pas 20 en zeker geen 2 meter) en ik antwoord met nee, dan zegt ze “wat mot jij hier dan”
Ik zeg “ik geef vanaf dit jaar les op deze school”
Ze snuift en gooit haar sigarettenpeuk in mij richting, waarna ik vraag “Is dat normaal?”
Dan zegt ze iets in de trant van “wat jij dan” en daarna trut,
waarna ik uit mijn slof schiet (veel te snel, dat weet ik) en zeg "Als jij je bijdehante bek (ja, ik weet het en heb gelijk gezegd dat ik zulke taal niet mocht gebruiken en
mijn excuses heb aangeboden) niet kan houden dan stuur ik je naar meneer ….. (de directeur) en dan mag die met jouw praten, want dit vind ik niet normaal.
Binnen 1 seconden stond deze leerling te schreeuwen dat ik had gezegd dat ze een bek had (waar ik al mijn exuses voor had aangeboden)
Ik zeg zullen we het hier nu bij laten en later verder praten?
Ik wil weglopen maar dan schreeuwt ze over het plein kankerhoer naar mij.
alle leerlingen hebben zit gehoord en dus kan ik niet niets doen.
Ik loop een paar passen terug weer in de richting van de leerling, dan verteld ze mij dat ik een ….. en een …. ben en dat ze mij in elkaar gaat rossen en mijn keel gaat doorsnijden en nooit meer veilig over straat kan.
Ik zeg tegen haar dat ze hier moet blijven zitten en loop naar binnen.
Ik praat met mijn stagebegeleider, hij loopt mee naar buiten en verteld de leerling wat voor sancties er staan op zulk taalgebruik en dat heeft indruk
(mijn begeleider is een strengen man en de meeste lln. zijn wel bang voor hem)
ik bied nogmaals mij excuses aan voor mijn taalgebruik maar zeg ook dat ik haar taalgebruik niet tolereer.
Ik denk dat het hiermee geregeld is en praat nog even na met mijn stagebegeleider.
Maar onderweg naar het busstation zie ik dat de leerling mij volgt maar ze komt niet dichtbij genoeg.
Van de leerling weet ik dat ze al in aanraking is geweest met de politie en dat ze steekwapens mee naar school neemt.
Ik ben nu serieus bang aangezien de leerling helemaal flipte en eigenlijk durf ik morgen ook niet meer naar mijn stage toe.
Wat moet ik nu doen? Ik ben bang dat de leerling een klacht indient omdat ik bek zei en niet erg geduldig was of iemand mij in elkaar laat slaan want ze kent mijn adres uit de studiegids.
wie weet hoe ik met deze sitatie om moet gaan of moet ik gewoon afwachten wat er gebeurt?
Groetjes een studentje