hoeveel uur les Havo mag?

  • Karel de Gucht

    Nou, als een school de kinderen goed laat zweten, dan valt dat nog wel mee. De dochter van Ilona heeft het goed getroffen.

  • Karel de Gucht

    Maar die vraag ga je pas stellen, als dat een bezwaar is. Vragen is niet vrijblijvend, maar je doet tevens een bewering, namelijk, dat evident is, dat 32 uur te veel is.

  • marian

    De dochter van Ilona heeft het pas echt goed getroffen als die lessen ook daadwerkelijk worden gegeven!

  • marian

    Weet je wat ik pas echt een kutmentaliteit vind?? Lessen beloven maar niet geven!! Ook dat komt voor.

  • Karel de Gucht

    Een docent kan wel eens ziek raken, hè? Jouw baantje zal toch ook ziekteverlof kennen.

  • Karel de Gucht

    Maar daar hoeven we bij dit soort scholen niet bang voor te zijn.

  • R W

    Hai,

    Of alles wettelijk mag zou ik je niet kunnen zeggen maar ik denk dat je bij het beoordelen rekening moet houden met het volgende:

    - Vier Havo is het zwaarste jaar en daarom kunnen er meer vakken/uren worden gegeven.

    - Ik heb zelf gymnasium gedaan en daar had ik in de twee iedere dag les van 8:30 tot 17:00 en zelfs dat mocht officieel wel… Nadat iedereen in opstand kwam is besloten om hier minder uren van te maken.

    - Na de HAVO gaan veel studenten een HBO opleiding doen. Een normale voltijd HBO opleiding neemt 40 uur van de student zijn/haar tijd in beslag per week. (Voltijd is 40 uur per week.) Er is dan ook niemand die er gek van op staat te kijken als dit soort tijden worden genoemd. Ik persoonlijk vind het heel goed als school wat meer uren geeft. Zo worden leerlingen voorbereid op het zijn van student op een voltijd opleiding en is het niet zo dat ze alleen maar thuis zitten.

    Hier moet ik wel een opmerking bij maken dat ik zelf een HBO-voltijd opleiding doe waarbij ik alleen tijdens mijn stage echt 40 uur per week bezig ben met school. De overige jaren was het allemaal niet zo zwaar. Dat is dan ook meteen het verschil tussen HBO/MBO/UNI en middelbare school. Op de middelbare school wordt over heel veel informatie les gegeven en dat kost dus meer uren.

    Ten slotte wil ik nog zeggen dat het niet erg is als leerlingen veel op school zitten. Het voorkomt dat ze op school gaan rondhangen (waarmee ik niet wil zeggen dat jouw kind dat wel doet) en het helpt vaak om ze ook met school bezig te houden.

    Succes ermee

  • Diane

    Heb net Netwerk gezien. Ilona en Marian, waarm heb ik de indruk dat dit over jullie ging?