vakantie compensatie zwangerschapsverlof

  • Zwangertje

    Ik ben nu zwanger en ga in december met verlof. In mijn verlof valt zowel de kerst- als de voorjaarsvakantie. Is er iemand die weet of hier inmiddels al wat overe bekend is m.b.t. compensatie? Het gaat voor mij om drie weken en dat vind ik de moeite waard.

    Bedankt

  • Marto

    Het hangt af van de cao waaronder je valt.

    Basis, middelbaar, beroeps, of hoger onderwijs.

    In het MBO kun je hier meestal naar fluiten, doordat is afgesproken dat je gemiste vakantie dagen in je vrije dagen mag opnemen. (in je eigen vakantie dus)

  • henrik

    Ja het is echt oneerlijk! Er zijn mensen die tot het uiterste willen gaan. Gelukkig is zwangertje niet zo anders was het kind wel voor de grote vakantie gekomen, krijg je zomaar 6 weken erbij.

  • Zwangertje

    Tja, Henrik en zo blijven er ook mensen zoals jij die niet kunnen begrijpen dat mensen in het onderwijs hun vakantie gewoon verdienen zoals ieder ander. Of wellicht ben je gewoon een van die onderwijsmensen die zelf geen leven heeft naast zijn werk en dit afreageren op mensen die wel kunnen genieten van vrije tijd. Maar die discussie heb ik allang opgegen dus als jij dit tot het uiterste vindt henrik? hahaha ga lekker je gang hoor.

  • Marto

    Misschien kun je het begin van je zwangerschapsverlof uitstellen tot na de kerstvakantie. Je mag zolang doorwerken als je wilt of kunt. Je moet er dan natuurlijk wel fit genoeg voor zijn.

  • Carolien

    In de cao van het bao staat geschreven dat je deze dagen helaas niet gecompenseerd krijgt.