Graag ook de mening van de leerkrachten

  • jos aalders alias zorro

    Kan de grote schoolvakantie niet korter?

    Elk jaar is het weer goochelen om je werk en vrije dagen te combineren met de vrije dagen van de kinderen. Waarom kan het toch niet zo zijn, dat we een grote vakantie hebben van één maand . De meesten onder ons kunnen drie weken aaneen gesloten nemen en die ene week valt te overbruggen maar zes bijna niet. 237 reacties

    Wat zijn we weer lekker hypocriet!

    Dus omdat ouders veelal beide werken,moet het kind ook hier weer onder lijden?Maak juist meer tijd voor de kinderen,en laat ze die zes weken houden zolang zij kind zijn!Kinderen eerst,en niet de hypotheek of een lening voor een tweede auto!Kinderen kunnen straks nog genoeg werken!U wilt toch ook van uw pensioen genieten,u vond vakantie vroeger toch ok fijn!Zou u nu niet een vakantie van zes weken willen! Mvgr Zorro familie4justice

    Jos Aalders, partijrechtenkind@chello.nl ma 1/8, 12:28

  • Kob

    ik wil graag een langere vakantie voor de kinderen, minimaal 8 week

  • Karel de Gucht

    De school is geen kinderbewaarplaats. Als daar een behoefte aan bestaat, dan zet iemand maar zo'n bedrijf op.

  • Marto

    De lesperioden zijn meestal 6 tot 8 weken. Daarna is het kind (en ook de leerkracht) moe. Een week vakantie is dan voldoende om de volgende periode door te komen. Als dit niet zo zou zijn dan zou er (nog) meer ziekteverzuim zijn. De grote zomervakantie is ontstaan uit de behoefte van de agrarische bedrijven om hulp van kinderen te krijgen bij de oogst.

    Persoonlijk vind ik het wel prettig, daar ik gedurende het jaar geen vrije dagen kan opnemen. Het nadeel voor mij is dat ik altijd in het hoogseizoen vakantie heb en dus altijd last heb van hoge prijzen. (Dit geldt ook voor mensen met schoolgaande kinderen.)

    Ik zou wel een week zomervakantie willen ruilen voor een week extra kerstvakantie.

    Als volwassene ben je niet verplicht om kinderen te ‘maken’. Je hebt wel de verantwoordelijkheid voor jouw kinderen. Het is m.i. dus een eigen keus om ouder te worden; je krijgt er gratis een hele berg verantwoordelijkheid bij.

  • Karel de Gucht

    “Het nadeel voor mij is dat ik altijd in het hoogseizoen vakantie heb en dus altijd last heb van hoge prijzen.”

    Ligt eraan, waar je naar toe wil. In Zweden bijvoorbeeld hanteren hotels juist lagere prijzen dan normaal.

  • Marto

    Bedankt voor de tip.