HBO en WO studie combi?

• Joop

Bedankt voor uw bericht, Theo. Maar is een vwo-diploma niet vereist als ik tijdens mijn HBO minor alvast vakken wil volgen aan de RuG? Ik heb het atheneum wel gedaan, tot het 6de jr, maar vanwege persoonlijke omstandigheden het examen niet kunnen halen (vind ik nog altijd heel jammer). Wel heb ik toelatingspapieren voor het HBO (ik heb een versnelde MBO niveau 4 opleiding gedaan in de helft v/d tijd)

• Theo

Nee, hoor!. Er zijn speciale afspraken tussen HBO instellingen en universiteiten om geschikte HBO studenten te laten doorstromen. Kijk eens op:

http://www.rug.nl/uhg/index

TheoJoop schreef:

>

> Bedankt voor uw bericht, Theo. Maar is een vwo-diploma niet

> vereist als ik tijdens mijn HBO minor alvast vakken wil

> volgen aan de RuG? Ik heb het atheneum wel gedaan, tot het

> 6de jr, maar vanwege persoonlijke omstandigheden het examen

> niet kunnen halen (vind ik nog altijd heel jammer). Wel heb

> ik toelatingspapieren voor het HBO (ik heb een versnelde MBO

> niveau 4 opleiding gedaan in de helft v/d tijd)

• Joop

Heey Theo,

Ontzettend bedankt!!! Ik ga direct informeren welke mogelijkheden er zijn voor mij!

• Joop

Beste Theo,

Ik heb de site gelezen van de RuG en daar stond op dat er al in het 3de of 4de jr van de HBO-opleiding kon worden begonnen met scholing aan de RuG. Nu had ik de studieadviseur van geneeskunde gemaild met de vraag of deze mogelijkheid ook in mijn geval geldt, maar hij is op vakantie tot 22 aug a.s. (helaas).

Heeft u enig idee of deze mogelijkheid ook toegepast kan worden op HBO Voeding en Dietetiek-Geneeskunde?

• Theo

Op welk deel van de website van de RuG heb je gekeken?

Klik op

http://www.rug.nl/umcg/onderwijs/opleidingen/geneeskunde/zijinstroom/index

Hier vind je alle voor jou belangrijke informatie.

• Joop

Hey Theo,

Wederom bedankt voor de link!

Ik had op een andere site gekeken van de rug. Hier stond op dat men in bepaalde gevallen mag beginnen in het 3de of 4de jr van de HBO-opleiding.

Maar goed, ik heb de studieadviseur gemaild en ik hoop dat ik een antwoord zal ontvangen na 22 augustus a.s.

• Theo

Hallo Joop,

Nog een handige hyperlink:

http://www.geneeskundestudent.nl/forum/viewtopic.php?t=145&start=0

• sham

Wonderful article. It's very useful.It looks like you have put lot of work into this.

The advancement of technology has positively influenced the growth of businesses all over the planet. With the help of modern technologies like websites and mobile applications, every firm can sell its products or services online without hassle. We, QuikieApps, have acquired recognition and reputation through the reliance of our respected clients as the top Web development company in Bangalore, India, USA, UK, Dubai. Adapting the dynamic technology of the web and mobile applications is the first step to success in this modish and competitive world.

• carlhammond

I definitely find this last advice interesting!! Do the studies have to be related? or can you also combine an HBO economic study with a university language study by way of…? 

gmail