welke opleiding voor lerares.

  • joyce gruyters

    Hallo allemaal,

    Ik moet wegens omstandigheden stoppen met mijn huidige opleiding VIG (verzorging individuele gezondheidszorg) op MBO tussen niveau drie en vier in.

    Nu zou ik graag het onderwijs in willen. Wel graag een thuisstudie doen omdat ik niet in staat ben op gewoon onderwijs een opleiding te volgen.

    Nu is mijn vraag wat heb ik nodig om deze studie te doen aan vooropleiding.? En hebben jullie ervaring met thuisstudie? En wat voor studie zou ik nu het beste kunnen doen. Het liefst zou ik meteen de lerarenopleiding doen. Maar dat is HBO niveau.. Ben bang dat mijn vooropleiding hier niet goed genoeg voor is. Maar wat is er dan aan te raden???

    Ik heb als vooropleiding van de zes vakken vbo 1 op B niveau en de rest op c/d niveau. In de vorige opleiding zat ik in begin 3e jaar op MBO niveau…

    Hoop op jullie advies..

    Groetjes joyce

  • piet

    Kan niet als thuisstudie, ook te lage vooropleiding

  • wib

    Je kunt starten met een schriftelijke opleiding onderwijsassistente niveau 4 (MBO).

    Daarna is aansluitend de PABO mogelijk, maar niet schriftelijk, wel in deeltijd.

    Succes!

  • chantal

    hallo, als je (boven de) 21 jaar bent kun je een toelatingstoets doen voor de pabo.(voor elke HBO opleiding trouwens!)

    wanneer je deze haalt hoef je niet te voldoen aan de toelatingseisen, je beschikt dan over de benodigde kennis om deel te nemen aan de opleiding.

    de koste van deze toets zijn ca 75euro.

    niet geschoten is altijd mis zal ik maar zeggen!

    bel een school in je omgeving en vraag er naar!

    suc6!

  • Carolien

    er is een digitale pabo waarbij je wel stage moet lopen en af en toe overleg met een werkgroep of een vakdocent hebt. Je moet wel een mbo niveau 4 opleiding hebben of inderdaad toelatingsexamen doen.

  • jk

    Door wie wordt dit aangeboden?

  • Carolien

    Door de pabo in Meppel: www.pabomeppel.nl/vondst/

    staat op de pabo.startpagina.nl bij afstandsonderwijs.

    Lees echter net dat je hiervoor wel al in het bezit moet zijn van een hbo diploma.