proefwerkweek

  • ivon

    wat stelt die proefwerkweek eigenlijk voor als die cijfers volgens de school helemaal niet meer meetellen voor het overgangsraport?

  • jk

    Zo iets vreemds gebeurde dit jaar bij mijn kinderen ook, niet met een proefwerk maar met project opdrachten en een tekening.

    Ze moesten een soort van werkstuk maken voor Nederlands en dat zou nog meetellen voor de laatste periode, vlak na de laatste toetsweek vertelde de leerkracht dat het werkstukcijfer meetelde voor volgend jaar.

    Zo was er ook een tekening die nog gemaakt moest worden voor de laatste periode,

    Mijn zoon had deze nog niet gemaakt maar de leerkracht vertelde dat deze tekening meetelde voor volgend jaar, omdat mijn zoon vertelde dat hij de tekening niet meer zou maken zou hij een 1 krijgen maar hij blijft toch niet op deze school dus hij heeft hem niet gemaakt.

    Toen ik er bij de afhandeling over vertelde aan de leerjaarcoordinator is zij er achteraan gegaan want stelde zij, wat je in dit jaar maakt moet ook dit jaar meetellen.

  • ZZ

    Wie het weet mag het zeggen!!

    Ik weet het nl niet. Zoekgeraakte delen van toetsen wordt niet naar gezocht, inhaal toetsen worden door leraren ‘vergeten’, enz.

    Ja, ja het vak van leraar is zwaar.(binnenkort weer 7 weken vrij!)

  • ivon

    wat te denken van toetsen die door ‘'collegaklasgenoten"’ nagekeken worden!

  • Dianne

    Ik zou eens vragen of je een week mee mag lopen met een docent, voordat je gaat oordelen over de zwaarte van zijn/haar beroep!

  • ivon

    ik oordeel niet over de zwaarte van het beroep ieder zijn vak tenslotte maar als je voor een vak kies ga er dan ook voor en geef je werk niet uit handen vooral niet zoiets als het nakijken van proefwerken dit vind ik niet iets wat je aan een kind uit de klas over moet laten ik werk zelf in de gezondheidszorg stel je voor dat ik mijn werk uit handen zou geven aan een willekeurig persoon omdat ik even in tijdnood zit (druk druk druk) kan je toch niet maken !