Ik overweeg serieus een klacht in te dienen tegen de school van mijn kinderen maar weet niet goed hoe dit aan te pakken.
Een dag voor de vakantie kreeg mijn zoon te horen dat hij niet op zijn huidige school kan blijven.
Ik heb al eerder hier geprikt dat hij maar op circa 800 lesuren per jaar komt en dit al
3 jaar lang. Dit is zijn rooster, uren door lesuitval gaan hier nog vanaf en er is ook behoorlijk wat uitval geweest.
Ik vermoed dat hij ook door andere omstandigheden (onbevoegdeleerkracht die geen orde kon houden) op school een achterstand heeft opgelopen maar hoe controleer ik dat?
Ik overweeg hem bij te laten scholen om weer op niveau te komen, hij wordt nu op advies van school geplaatst in 3 havo met als optie als hij bij het eerste rapport op vwo niveau zit dan mag hij nog overstappen.
Zoals hij er nu voor staat redt hij dit niet in deze korte tijd zonder extra hulp.
Ik zou eigenlijk de school willen laten betalen voor deze bijscholing, zij zijn mijns inziens er de oorzaak van dat hij niet over is.
In welke volgorde pak ik dit aan?
Moet ik eerst een klacht bij de klachtencommissie neerleggen of moet ik gelijk naar een advocaat stappen?
Wie kan mij dit vertellen, zijn er ouders die hier ervaring mee hebben of is er een leerkracht bereid mij dit te vertellen?