Groep 2 overdoen - aan M Lavell en Cindy

  • Angelique

    De uitslag van de gesprekken over onze dochter zijn voor haar erg positief uit gevallen. Ze mag het proberen in groep 3, tot de eerste leerlingenbespreking. Mocht het dan nog niet gaan dan krijgt ze een onderzoek van Expertis (ken ik niet…u wel?) om te kijken wat haar mogelijkheden zijn en zal ze eventueel teruggeplaatst worden. Maar ze mag het in ieder geval proberen. Wat mijn man en ik erg positief vonden is dat de school de fouten van de juf erkent. Op basis daarvan, en het feit dat ze volgens de RT-er een gigantische inhaalslag aan het doen is, krijgt ze een kans. Wel met erg veel hulp (2 keer in de week RT) en onder begeleiding van de zorgverbreder van groep 3. We zullen zien… Hopenlijk pakt het goed uit.

  • K. Baal

    dan zou ik zeggen: nu eerst inpakken en op vakantie

  • Angelique

    ..ja, over 4 weken!

  • M Lavell

    Dat is een prima resultaat. Hoef je in ieder geval niet meer te twijfelen aan de inzet om je dochter op niveau te brengen. Mocht dat dan toch niet lukken, dan weet je zeker dat alles geprobeerd is.

    Vergeet niet om thuis ook het een en ander te doen. Dat hoeft niet hysterisch en opgefokt, maar gewoon speels en zoals het erbij hoort. Zoals je je kind ook hebt geleerd zich aan te kleden en op te ruimen. Precies zo kun je aandacht besteden aan letters, tellen, en motoriek. Ontspannen maar met een zekere continuiteit.

    Expertis is een stichting (formeel heet ie Stichting Onderwijsadviescentrum Twente). Je vindt er vanalles over op www.expertis.nl

  • Angelique

    Hartelijk dank voor alle informatie, wij hebben er heel erg veel aan gehad.

    Ik heb werkmateriaal besteld van de methode “veilig leren lezen”, die ze op de school van onze kinderen gebruiken. Onze dochter krijgt een proefperiode tot de eerste leerlingenbespreking. tot die tijd gaan we flink met haar aan het werk. Niet overdreven, maar gewoon elke dag een kwartier tot half uur. Het scheelt denk ik wel dat ze er enorm veel lol aan heeft. Ze wil heel erg graag leren lezen en schrijven.