Kinderen en ouders

  • Angelique

    Goede menaliteit. Waren er maar meer juffen zoals u, met dezelfde instelling.

    De juffen van mijn zoon, zijn ook zo. Er waren begin van dit jaar wat pesterijtjes, maar dat is in de kiem gesmoord. Het meisje dat gepest werd, is een late leerling, een keer blijven zitten en ze is ook nog groot voor haar leeftijd. Ze valt erg op door haar doen en laten. Ze wordt erg verwaarloosd thuis, en de meeste ouders hebben erg medelijden met het kind. De kinderen op school zien haar echter als een pispaaltje. Dankzij de juffen is dat dit jaar minder erg geweest dan voorgaande jaren. Ik denk dat een leerkracht hier heel erg veel aan kan doen om het te voorkomen, zeker wanneer er goed contact is met de ouders, zodat die in huis de kinderen erop aan kunnen spreken. Dat werkt beter dan op school stennis te schoppen.

  • ZZ

    Tja tijden veranderen. Ik leer mijn zoons ook dat ze zich niet moeten laten slaan en maar terug moeten meppen, maar ja, dát mág niet hé, van de juf!

    Zelfs een flinke ‘ouderwetse’ mat-partij na schooltijd kan niet meer. De tijd meneer, de tijd.

    ZZ

  • Peerke

  • Peerke