Hallo
Nou de rust is wedergekeerd in dit gezin, ik heb mijn zoektocht over het hoe en waar mijn zoontje terecht moet komen even naast me neer gelegd en dat door een gesprek met zijn aankomend leerkracht een echte ouderwetse kleuterjuf dus opgeleid in de tijd dat je nog werd opgeleid als kleuterjuf en sorry voor pabo sudentes die de algemene opleiding hebben voor de gehele basisschool ik vind de kundigheid op veel gebieden vand e ouderwetse kleuterjuffen een stuk beter als de broekies van tegenwoordig, hoe lief de broekkies ook kunnen zijn…
We gaan gewoon starten op de basisschool hij is uitgebreid doorgesproken bijd e rt die hem vanaf het begin extra ind egaten gaat houden en stimuleren ondat ie erg snel vermoeid is (door een hartprobleem) gaat ie starten met halve dagen en dat evt naar kunnen opbouwen… Als er problemen zijn is de hulpvraag vaak sneller opgang gebracht vanuit een basisschool dan vanuit een overbezorgde ouder thuis schijnt…
Ik ga dus met een gerust hart vakantie houden en met goede moed starten in het nieuwe schooljaar 2005/2006, met een zoontje met extra aandacht in groep 1, een zoontje met intensieve begeleiding in groep 3, een enrom goed draaiende dochter in groep 4 en een dochter met dislexie en een taal/spraakstoornis in groep 6 die een rugzakje heeft en een dislexieverklaring en dat jaar voor het eerst gaat werken met gesproken boeken en een daisyspeler… En dan als laatste een dochter die een niveau hoger gaat ze is begonnen op VMBO basis en start volgend jaar in kader… In klas 2…
Bedankt voor alle adviezen op dit forum