Hallo
Ik heb een zoontje van bijna 4 (18 juli) dus na de zomervakantie mag ie naar de basisschool… Leuk, fijn zul je dneken, maar nee ik zit ind e laatste weken voor de zomervakantie nog met heel heel veel vragen…
Een maand geleden werden we gewezen op het feit dat ie een achterstand zou hebben, dus naar de fysio en logopedie, en ja een fikse achter stand vans chrik niet 20 maanden een psychische test moet uitwijzen of ie fisiek ook zoveel achterstand heeft, maar motorisch wel en hij is erg slecht verstaanbaar, maar dit kan ook komen door een taal/spraakstoornis die meerdere van onze kinderen hebben…
Onze zoon is veel te vroeg geboren en heeft vanaf zijn geboorte een elle lange medische geschiedenis, maar er is nog nooit iemand geweest zie gezegt heeft dat hij niet naar normaal onderwijs zou kunnen, nu nog niet…
Maar ik als moeder maak me zorgen of ie wel klaar is voor de basisschool..
Momenteel is ie ook nog niet zindelijk, ondanks onze grote inzet van al bijna een jaar, tenminste hij plast niet in zijn broek als je hem maar ieder hald uur naar de wc brengt, omdat ie motorisch een achterstand heeft kan ie ook zelf zijn broek nog niet omhoog en omlaag doen, daar zijn we wel mee aan het oefenen, maar het vergt geduld en veel tijd… Hij mag als ie niet zindelijk is eigenlijk niet naar de basisschool… Poepen doet ie helaas nog in zijn broek, meestal in zijn luier van 's nachts, maar soms ook in zijn onderbroekje… Is er een wet die zegt dat een kind dat (door medische oorzaken nog) niet zindelijk is dat die dan niet met luier evt naar school zou mogen?
Eeen bezorgde moeder