klassen indeling

  • K. Baal

    U ziet het: ook met uw intelligentieniveau (als je dat zo noemen kunt) houd ik rekening.

  • Nanda

    Hallo

    met veel interesse zit ik jullie discussie te lezen en krijg kippevel, want dit is dus ook mijn verhaal, misschiend at er nu mensen mee lezen die denken wat lopen die moeders weer een portie te zeiken, maar niks is minder leukd an je kind diep ongelukkig te zien, mijn zoontje in dit geval is ook een gevoelig kind dit komt omdat ie veel heeft meegemaakt in zijn leven…

    Hij heeft nu een leuk kringetje met 3 vaste vriendjes gecreeed, ik heb in de laatste 10 minuten gesprekken aangegeven dat ik het belangrijk vind dat ie bij minimaal 1 van die vriendjes blijft… En mijn zoontje zegt dat de juf heeft gevraagd wie graag bij wie ind e klas wou komen, dus toen heeft hij 1 van zijn beste vriendje gekozen, maar nu komt ie bij niemand van die 3 en dus ook niet bij zijn beste vriendje…

    Ik heb al een gesprek aangevraagd bij de directie, maar heb nog niet de hoop dat dit zal helpen…

    groetjes Nanda

  • één2

    Oh, gelukkig maar.

  • Peters

    :D

  • K. Baal

    Ja, u bent een echte bofkont!!!

  • Nanda

    K Baal wie is er een bofkont en wat heeft dit nog met de klassenindeling waar wij mee zitten te maken…

  • Angelique

    Tsja, K.Baal haalt nogal eens wat dingen door elkaar. Hij (of zij) komt aandacht te kort en probeert dat hier op een verkeerde manier te krijgen.

    Klassen indeling is een luxe probleem van heel veel scholen. Wat is er mis met hoe het eerst ging? Gewoon samen in een klas beginnen vanaf de kleuterschool en samen eindigen in groep 8? Tegenwoordig blijven ze maar schuiven, zodat de juffen het gemakkelijk hebben (en nog worden ze om de haverklap overspannen)! De drukke en rustige kinderen worden op zo'n manier verdeel, om een zo rustig mogelijke leeromgeving te creeren (voor de leerkracht welteverstaan), wat ze de kinderen hier mee aan doen zal ze worst wezen.

    Excuses voor het taalgebruik, wij hebben hier slechte ervaringen mee gehad. Bij onze kinderen is het ieder jaar nog voorgekomen dat ze de groepen door elkaar gooien. het resultaat bij hen is dat ze heel erg stil, teruggetrokken en erg angstig aan het nieuwe schooljaar beginnen (en waarschijnlijk beide het jaar over moeten doen)…

  • Stef

    Maar ze leren tevens ook nieuwe sociale contacten leggen, het vergroot de zelfstandigheid en stel dat er een kind zich nu juist niet op zijn gemak voelt in een groep dan kan verandering van groep juist verfrissend werken. Ik begrijp dat sommige (vaak introverte) kinderen wat moeite hebben met verandering van groep maar voor zulke kinderen kan het juist heel leerzaam zijn om regelmatig met nieuwe kinderen in een groep te zitten (mits natuurlijk kundig begeleid en onder bekwaam toezicht van de leerkracht).

  • Angelique

    Een invaljuf van 21 zonder redelijke staat van dient noem ik niet kundig of bekwaam…

  • Stef

    Leeftijd en ervaring wil helemaal niets zeggen hoor! Ik ken 21 jarige, frisse en gemotiveerde juffen waar ik meer vertrouwen in heb dan 50 jarige, vastgeroeste en gefrustreerde juffies.