Kleutergym

  • Leslie

    Hallo,

    Ik ga voor mijn school een essay schrijven over het wel of niet nuttig zijn van een vakdocent bewegingsonderwijs bij kleuters. Dat kinderen op het basisonderwijs er baat bij hebben dat ze ‘gym’ krijgen van een vakdocent is al geen discussie meer, maar geld dit ook voor de jongsten onder hen (de kleuters)? En wordt hier op de verschillende ALO's wel genoeg aandacht aan besteed?

    Graag zou ik hier een aantal reacties en meningen op willen om te kijken hoe er zoal over gedacht wordt.

    Bij voorbaat dank.

    Groeten Leslie

  • Marto

    Ik hoorde pas (op TV) dat 20% van de kinderen niet of nauwelijks buitenspeelt. Alleen al vanuit dat oogpunt is bewegingsonderwijs naar mijn inzicht belangrijk.

    Persoonlijk ben ik voor een vakdocent.

    Het voorkomt dat mensen verkeerde dingen aanleren of dingen op de verkeerde manier aanleren. Vanuit mijn lespraktijk weet ik dat een ‘enthousiaste amateur’ veel (onbedoelde) ‘schade’ kan aanrichten door gebrek aan kennis en vaardigheden.

  • Zwannie

    Als het voor de basisschoolleeftijd al geen discussie meer is, zou het voor kleuters helemaal geen discussie moeten zijn. Het moet alleen nooit in de plaats komen van vrij spelen, maar daarnaast als vak worden aangeboden, door een vakdocent.

  • Krelis Krieltje

    Waar bent u onpersoonlijk een voorstander van?

  • ZZ

    Gut, gut da's lachen! Moet jij geen piepers jassen ofzo?!

  • Krelis Krieltje

    Da's meer een taak voor de eenvoudigen van geest als u….

  • Marto

    Ik veronderstel dat het beeldscherm van u enorm glom, toen u dit laatste intypte….

  • Krelis Krieltje

    Ben trots op hetgeen u zegt. Want als iemand weet hoe een glimmend beeldscherm eruit ziet bent u het wel. Dus reken maar!!! Als rekenen niet te moeilijk voor u is natuurlijk.

  • ZZ

    Vind het niet echt gepast dat u zich op deze wijze over mij uitlaat daar u mij in het geheel niet kent en dus ook de staat van mijn geest niet.

    Vond mijn topic wel gepast gezien uw naam……maar wellicht te moeilijk voor u.

  • Krelis Krieltje

    Vond het zeer ongepast dat u mijn bijdrage afdeed als een poging humoristisch te zijn. Nu werd ik wel humoristisch en nu vindt u mij weer ongepast. Ze zullen het bij u thuis niet makkelijk met u hebben.