littekens

• Juf

Een serieuze vraag, ik sta sinds kort op het speciaal onderwijs, een vso zmlk school. Het wordt nu steeds mooier weer en ik ben van plan een shirt te dragen. Geen probleem natuurlijk, probleem is misschien wel dat ik nogal wat zichtbare littekens heb op beide armen.

Deze heb ik overgehouden uit het verleden, ik ben toen een tijd opgenomen geweest. Dit is verleden tijd voor mij, maar ik zit nog wel met de zichtbare consequenties.

Kan dit schokkend werken voor de kinderen, of werken als een eventuele ‘trigger’ , kan ik opmerkingen hierover krijgen (zit er wel in dan kreeg ik op het reguliere onderwijs ook) hoe moet ik hier op reageren.

Of is het beter geen shirt te dragen?

Groeten van een juf

• Tjibbe

Littekens kun je vaak laten verwijderen of doen verminderen. bv bij een gediplomeerde huidtherapeut of dermatoloog. Je kunt ook denken aan brede (leren) armbanden, zgn. als versiering. Of je kunt camouflage make up gebruiken. En misschien camoufleert een zonnebank?

Als je je leerlingen de littekens toch wilt laten zien, kan dat juist een goede opening zijn om ze voorlichting te geven over dat gedrag en hoe ze dat bij zichzelf kunnen herkennen en voorkomen.

Het kan ze op een idee brengen, maar als iemand destructieve neigingen heeft vindt hij toch wel een manier daarvoor. Hetzij in roekeloos rijden, roken, alcohol, drugs, conflicten, etc…

Ik zou niet je psychiatrische behandeling noemen, want dat kan je carrierekansen in de toekomst verminderen. Hoewel dat natuurlijk niet zo zou moeten zijn, maar ja, onze maatschappij is helaas nog niet vrij van taboes.

• ZZ

Het kan ze op een idee brengen, maar als iemand destructieve neigingen heeft vindt hij toch wel een manier daarvoor. Hetzij in roekeloos rijden, roken, alcohol, drugs, conflicten, etc: Aldus Tjibbe

Vind bovenstaand toch wel wat vergezocht in vergelijk met destructief gedrag. Dan kun je daar veel vet/fast food eten ook nog wel bij zetten en wat dacht je van onverzekerd rondlopen/rijden, uitgaan, ? En nog zo een paar.

Beetje opletten wat je neerzet.

ZZ

• otisjame

Emoji Kitchen is a delightful and innovative feature developed by Google for Gboard, the Google Keyboard.

• Lyly9x

After experiencing That's Not My Neighbor, I feel this game is worth exploring for those who love the horror and investigation genre. The combination of administrative and horror elements creates a unique, engaging, and surprising experience. I will recommend this game to my friends and those who love this type of game, as it offers an interesting combination that is not easily found in many other games.

• Lyly9x

After experiencing That's Not My Neighbor, I feel this game is worth exploring for those who love the horror and investigation genre. The combination of administrative and horror elements creates a unique, engaging, and surprising experience. I will recommend this game to my friends and those who love this type of game, as it offers an interesting combination that is not easily found in many other game

• Clifford

Als je besluit een overhemd te dragen, is het belangrijk om voorbereid te zijn op eventuele vragen. Als de littekens mogelijk verband houden met een traumatische ervaring die u heeft gehad, kan het nuttig zijn om Sprunked 2.0 vooraf na te denken over hoe u erover wilt praten.

• getrsa