Nog een jaar kleuteren.

  • Angelique

    Hoi Cindy,

    Mijn man en ik hebben ons er nog lang niet bij neer gelegd. Ook onze zoon doet dit jaar over (groep 3). hier doen wij ook niet moeilijk over, want wij weten dat ze in groep 3 ontzettend veel moeten en dat het tempo erg hoog ligt. Als ze dan die basis hebben van groep 3, dan kan ik me voorstellen dat het komende schooljaar voor hem goed zal zijn voor zijn zelfvertrouwen. Hij gaat ook gewoon verder met waar hij gebleven is. Met groep 2 overdoen zie ik dat gewoon anders. Die poppenhoek blijft aantrekkelijk (sorry hoor, maar ik ben 27 en ik vind dat zelfs nog leuk). Ik vind het gewoon nog een extra jaartje spelen. ik weet dat ze extra materiaal aangeboden zal krijgen, maar nietemin is dan straks in groep 3 wel alles weer nieuw voor haar. En wie geeft mij de garantie dat onze dochter zich straks niet gaat vervelen? Ze heeft zich ontzettend verheugd op het feit dat ze volgend jaar zou leren lezen en was erg verdrietig dat ze misschien in groep 2 moet blijven….

    Ik ben zeer benieuwd naar de afloop van jullie gesprek.

    Groetjes Angelique

  • Jolanda

    Angelique,

    als ouders heb je altijd de eindverantwoording over jouw kinderen en niet de school. Wat de school jou heeft wijsgemaakt klopt niet,

    natuurlijk kunnen ze jou advies geven! Maar je hoeft het niet op te volgen…

    En als jij door zet met wat je voor je kind wil, dan hebben zij nog een inspanningsverplichting!

    Jolanda

  • mama pluis

    Ook ik zit met vele vragen op dit gebied.

    Heb twee dochters zijn in groep nul begonnen. nu in groep 1. Zijn begin oktober jarig. Vorig jaar hadden ze het rueze naar hun zzin. nu heeft er een helemaal geen zin meer om naar school te gaan. sinds een aantal weken is er een negatieve gedrags verandering gaande en word steeds erger. ben me aan het afvragen hoe dit komt. Waar is dat enthousiaste meisje gebleven. Vaak boos en sjaggie. Maak me echtzorgen. baal ervan en wil natuurlijk graag dat ze goed in haar velletje zit. De andere zus heeft nergens last van en gaat lekker door. wat moet ik hier mee. Heeft het te maken met school???

  • anita

    Daarvoor zul je meer gegevens moeten hebben. Maar ik denk dat de eerste stap zou moeten zijn om op school te gaan praten. Herkennen ze jouw verhaal, of juist helemaal niet?