binnenvetter

  • geertje

    Mijn dochter is een behoorlijke binnenvetter, dat alleen alles lekker aan haar pappie kan vertellen. Nu hebben we al jaren op school steeds invalkrachten en dan niet voor een korte periode maar steeds voor langer. Echt bevordelijk is dat niet voor de kinderen. Nu is het zo dat de nieuwe juf een maand nodig heeft gehad om mijn dochter te peilen. Ze vraagt niet zoveel, doet haar werk, soms wat langzaam omdat ze ook lekker dromerig is. Nu kreeg ik van de juf te horen dat er zeker meer in zit, maar dat ze helemaal niets heeft met binnenvetters en dat als ze niet bij haar komt zij ook niet bij mijn dochter komt.

    Maar het lijtk nu wel dat de kinderen met een grote bek, ADHD of andere zeer aanwezige kinderen voor gaan op mijn dochter.

    Kan iemand advies geven hier mee om te gaan ??

  • Isabelle

    Lekker onpedagogisch.

    Ik zou dit zeker voorleggen bij het hoofd van de school.

    Een leerkracht moet met elk type kind aan de slag kunnen.

  • klara

    U heeft volkomen gelijk dat een leerkracht met alle soorten kinderen moeten kunnen werken, maar soms gaat het wat stroef en moeten er flink de zeilen bijgezet worden.

    Het is naar als een leerkracht vervangen moet worden maar als we sommige ouders moeten geloven lopen er kinderen met grote trauma's rond van invalleerkrachten.Wat een aanstellerij, dit zijn gewoon volledig bevoegde leerkrachten en op veel scholen ook steeds meer de leerkrachten die al een behoorlijke staat van dienst en ervaring hebben omdat ze elke keer weer opnieuw voor een klas worden gezet.

    Bij langdurig steeds terugkerende verzuimperioden van de vaste leerkracht zou er in het onderwijs wel wat meer zakelijk naar een oplossing gezocht mogen worden om zo'n invalperiode geen kwakkeljaar te laten worden.

  • Marto

    Ik vind de houding van de docent arrogant. (Om gehoord te worden, moet je maar gaan schreeuwen.) Nu legt zij het initiatief bij het kind, zodat zijzelf niets meer hoeft te doen. Zij zou zoveel kennis moeten hebben, dat ze weet dat dit niet zo werkt.

    Er zijn 2 dingen die aangepakt zouden kunnen/moeten worden.

    Voor het kind: leer haar om zich eerder en vaker uit te spreken. Je kunt dit bijvoorbeeld op de volgende manier doen: vraag vaker hoe zij iets vindt en wat zij vindt. Begin dan met situaties/onderwerpen waar zij zich niet bedreigd bij voelt. (actualiteit of natuur of …)

    Voor de docent: vraag haar of ze weet wat de belangrijkste kwaliteit is die je moet beheersen bij het voeren van een gesprek. Dit is namelijk luisteren. En vertel haar dat (bijna) elk moeilijk gesprek moeilijk is, omdat er niet goed geluisterd wordt. En als zij niet het voorbeeld van goed en actief luisteren geeft, zij ook weinig (kennis) overdraagt aan haar leerlingen door haar eigen voorbeeld. (met actief luisteren bedoel ik verhelderende vragen stellen)

    Misschien kun je er iets mee.

    Succes!

  • Zwannie

    Het is een feit dat schreeuwerds de meeste aandacht krijgen. Daardoor sneeuwen binnenvetters onder. Een leerkracht zou daar dus extra alert op moeten zijn.

    Als de juf van uw dochter letterlijk heeft gezegd dat ze niets heeft met binnenvetters, is dat allesbehalve professioneel. Je zult het als ouder maar te horen krijgen. Een ouder moet er van uit mogen gaan dat een leerkracht zich ervoor inspant om elk kind ‘op maat’ te bedienen. Uit zo'n opmerking blijkt dat de juf van uw dochter dat niet van plan is en zich op deze manier probeert in te dekken tegen kritiek. Flauw!

    Aan de betreffende juf zou ik voorleggen dat u grote moeite heeft met een dergelijk standpunt en dito houding en dat u verwacht dat ze die bijstelt. Misschien dat u dan tot elkaar kunt komen.

    Als de juf het dan nog niet begrijpt, dan zou ik het probleem voorleggen aan de directeur.

  • Sans

    Daar heeft de directeur geen tijd voor, die moet de vuilnis buiten zetten.

  • ZZ

    Nee hoor, die houden ze liever binnen!!

  • Sans

    Nee, want de conciërge doet het niet meer.

  • Marieke

    Concierge, nooit gezien op school

  • Sans

    Vroeger wel, hoor.