zijinstroom?

  • Karin

    Hallo,

    Ik denk er over om me om te laten scholen en in het onderwijs te gaan werken. Wie kan mij vertellen waar ik de juiste informatie kan vinden ter oriëntatie.

    Alvast bedankt.

    Karin

  • Theo Lamballais Tessensohn

    Kijk op

    http://www.minocw.nl/werkinonderwijs/werkinonderwijs3.html#zijinstroom1

    Succes

    Theo Karin schreef:

    >

    > Hallo,

    > Ik denk er over om me om te laten scholen en in het onderwijs

    > te gaan werken. Wie kan mij vertellen waar ik de juiste

    > informatie kan vinden ter oriëntatie.

    > Alvast bedankt.

    > Karin

  • Arno van Marrewijk

    Beste Karin,

    Ik ben zelf nu een jaar of vijf werkzaam als zij-instromer in het voortgezet

    onderwijs.

    De manier waarop ik in het onderwijs terecht ben gekomen

    was; gewoon bij een school langsgaan. (Eerst even een afspraak gemaakt..).

    Op grond van mijn vooropleiding kreeg ik direct te horen dat er wel plaats voor mij was. Het enige dat ik nog moest doen was een assesment om te kijken

    of ik wel geschikt voor het vak was.

    Voordelen; Gelijk een school waar ik voltijd aan de slag kon,

    de opleiding vond voor een groot gedeelte plaats in tijd van de school

    en de opleiding werd volledig door de school betaald.

    Gewoon proberen, scholen willen je graag verder helpen.

    M.vr.gr,

    Arno

    www.geocities.com/avanmarrewijk

  • Zwannie

    Jij bent in die vijftien jaar waarschijnlijk met de kinderen meegegroeid. De kinderen van toen en die van nu verschillen dag en nacht. Dat is tenminste wat ik ervaren collega's altijd hoor zeggen. De onervaren collega's die het vak nog moeten leren, hebben het er in het begin heel moeilijk mee. Zelf heb ik er drie jaar geleden bijna een jaar over gedaan om goed mijn draai te vinden en ik was geen echte zij-instromer (had al ervaring in een andere onderwijstak). Niet iedereen slaagt daarin, hoewel ik niet alleen de negatieve aspecten wil benadrukken.

  • Marto

    Ik denk dat het goed is dat er zij-instromers zijn. Zelf ben ik het van oorsprong ook. Je doorbreekt soms onverwacht structuren en dat is voor het onderwijs goed.

    Informeer bij een hogeschool wat de mogelijkheden zijn. Bijvoorbeeld hogeschool van Utrecht of Wndesheim in Zwolle.

  • Sans

    Wie zijn zoon?

  • Robbie

    Volgens mij ben je niet helemaal lekker, of word je zó uitgekotst door je huidige werkkring dat er nog maar een optie rest: die van schooljuffrouw. Dat is tevens mijn grootste bezwaar tegen zij-instromers: het zijn meestal figuren die het elders niet redden. Immers: ‘Those who can do, those who can’t teach'

  • Theo

    Sans, heb je niets beter te doen dan het plaatsen van een flauwe reactie???

    TheoSans schreef:

    >

    > Wie zijn zoon?

  • Marto

    Vooral naief blijven

  • Sans

    Je vindt het zelf ook overkill, anders had je het niet weggehaald. Ik zou er ook nog “baron” bij zetten. Wel achter je voornaam.