Ik heb een 9-jarige zoon in groep 5 regulier basisonderwijs.
Heb hem vorig jaar door extern bureau zelf laten testen,school weigerde sbd in te schakelen(en nog steeds!)conclusie zwaar vermoeden dyslexie,normaal i.q,1,5 jaar leesachterstand.Het vermoeden kon nog niet bevestigd worden aldus de psycholoog omdat mijn zoon niet een half jaar r.t had gehad en dat moet wel volgens de richtlijnen om een juiste diagnose te stellen.
School werkt nu met 1 keer in de week r.t,leerlingvolgsysteem,hij krijgt bladen mee naar huis om elke dag te lezen(avi 4 niveau)Volgens laatste citotoets heeft hij nog steeds E score en avi 1 niveau.Ben moe gefrustreerd,heb het idee dat school meer MOET doen,maar school vind dat het goed(?????????) gaat.Kind moet ALLES gelijk aan de rest van de klas doen,terwijl het dus eigenlijk(sorry)analfabeet is.Ik heb nadat ik vorig jaar 800 euro zelf particulier betaald heb en nergens vergoed kreeg geen geld voor particuliere r.t,al wil ik dat nog zo graag.
Wat mag en kan je redelijkerwijs van de school verlangen.Rugzak zou hij niet voor in aanmerking komen,plus ib-er beweert niet handelingsverlegen te zijn(?!?!)Na een jaar beloven is me nu verteld dat het dyslexiecomputerprogramma niet aansluit op hun netwerk.Eerlijk waar een jaar!
Sta op punt kind van school te trekken,maar zit wel lekker in de groep(onbegrijpelijk)dus wil het allemaal niet erger maken.Na 2 jaar praten,boos zijn,jankend om tafel te hebben gezeten en een kind dat letterlijk zijn dictee in de kerstboom had gehangen,weet ik het niet meer.Help!