douchen

  • Marieke

    Volgens mij is het de bedoeling van de onderwijsinspectie dat kleuters dagelijks bewegingsonderwijs, dus gym hebben. Dat is ook zo op de school van mijn kinderen. Het lijkt me rampzalig voor de juf om dan dagelijks alle 25 kleuters te douchen. Wel makkelijk voor mij, hoef ik het thuis niet meer te doen 's avonds.

    Ik vind douchen voor kleuters grote flauwekul en praktisch onmogelijk als je je houdt aan de (verplichte) onderwijseisen

  • Marieke

    dit was eigenlijk een reactie op verplicht douchen voor kleuters dat blijkbaar soms voorkomt, zie elders op de site

  • Ikke

    Bah, zou het niet eens goed vinden als ze mijn kleuter zouden douchen, om allerlei redenen !

    gewoon laatste les !

    maar eh, dagelijks gym is wat overdreven

  • Joop

    duh niet iedereen kan de laatste les gym hebben.

  • Marieke

    Ik vind dagelijks gym voor kleuters helemaal niet overdreven! Leren ze van bewegen maar ook alle rekenbegrippen als voor ,achter, lang , kort, enz enz enz al doende vanzelf. En het overgewicht van kinderen begint ook al dan. Dus elke dag veel bewegen, bij gym of buiten bewegen op school lijkt me essentieel.

    Trouwens, het is een eis van de onderwijsinspectie dat kleuters dagelijks bewegingsonderwijs hebben/.

  • joop

    Dat zeg ik toch helemaal niet. hoe kunnen al de kinderen het laatste uur gym hebben op een school met een kleine gymzaal. DAt kan volgens mij roostertechnisch niet.

  • Marieke

    Was ook een reactie op ikke, sorry, verkeerd gelinkd