Thema-avond onderwijs

  • Zwannie

    Voor degenen die het niet weten en misschien nog het prikbord bezoeken:

    Vanavond op 3 vanaf 19.15 uur: De film ‘Etre et avoir’en aansluitend een thema-avond over onderwijs.

  • essie

    ja ik ga zeker kijken, had het al gezien in de gids!

  • essie

    ik weet niet wat jullie er van vonden gisteravond maar ik vond het zeeeerrr langdradig en eentonig worden na een tijdje. Na 1,5 uur heb ik ff wat anders opgezet en na 3 kwartier weer truggeschakeld en het einde gezien. Ik had meer diepgang verwacht, het bleef nu enorm aan de oppervlakte. Het was wel leuk om deze praktijkverhalen te horen maar is er iemand die het 3 uur heeft volgehouden???? (of ben ik nu weer een uitzondering en heeft iedereen geboied zitten kijken)

    Ik had meer verwacht dat er naast die interviews ook nog filmpjes, voorlichting e.d. kwamen. viel m.i. een beetje tegen

    maar 1 ding is mij bijgebleven en datvis die docent met dat zelfmoord-drama als voorbeeld dat was echt iets waarbij de rillingen je over het lijf heen liepen en je zelf ook ff 3x moest slikken

    wat jullie?

  • Zwannie

    Op het zelfmoorddrama na heb ik zo'n beetje alles gezien. Ik was een half uurtje weggezeild (door verveling waarschijnlijk).

    Mij is de leraar bijgebleven die verliefde gevoelens van meisjes voedde door ze bij hem thuis uit te nodigen, met ze te schrijven en gedichten uit te wisselen. Omdat hij een gezin had en er geen lijfelijk contact was geweest, vond hij niet dat hij daarmee over de schreef was gegaan.

    Door de vragen die hem in het programma door een leerlinge van destijds werden gesteld twijfelde ik sterk aan zijn integriteit. Een leraar die dit soort gevoelens bij leerlingen opmerkt, zou juist extra afstand moeten nemen en dergelijke gevoelens (en zijn eigen ego) niet moeten gaan voeden.

  • leerkracht

    Het enige echt indrukwekkende aan die hele avond was de documantaire Etre et Avoir.

    Geweldig wat een gedreven liefdevolle leerkracht

  • Zwannie

    De man deed gewoon (goed) zijn werk op een eenmansschool met een stuk of vijftien leerlingen. In die omstandigheden komen de liefdevolle gevoelens volgens mij vanzelf. Niks bijzonders dus.

  • Zwannie

    De film was mooi gemaakt gemaakt, maar verveelde mij ook na een half uur.

  • Joop

    De film was dodelijk saai, een dikke 10 seconde kijken naar een weg waar dan even later een auto over rijd en dan volgen we met de camera de auto tot die uit beeld is AAAAHGGGG. er gebeurt niets, helemaal niets. kon het niet volhouden. Ik ben niet van flitsende snele montage maar dit is te langzaam.

    De rest van de avond was ook lang en langdradig. saai er was zoveel meer mee te doen. Maar ik heb ook niet alles gezien (er waren goddank nog ongeveer 30 andere tvkanalen)dus laat ik mijn oordeel direckt afzakken en melden dat het voor mij niet leuk genoeg was maar ik kan begrijpen dat anderen het leuk en leerzaam vonden.

  • Zwannie

    De manier waarop de kinderen in beeld waren gebracht, was erg natuurlijk. Dat vond ik wel knap. In een documentaire mag iedereen zichzelf spelen, hier speelden de kinderen zich (bijna) zelf en de meester acteerde. Ik had wel eens bij de opnamen willen zijn (hoe vaak een scene over moest, e.d.).