hoge citoscore maar wel adhd; wie heeft ervaring met scholen in Groningen?

  • Bengel

    Wie heeft ervaring met middelbare scholen in Groningen? Wij kennen bijna geen mensen die kinderen in die leeftijd hebben. Mijn zoon had onverwacht een hoge cito-score. Dacht zijn juf aan havo met een bedenking naar vmbo, komt uit de citotoets nog net geen vwo (544); het cito-advies is havo/vwo. We dachten eerst aan de Leon van Gelder in Groningen, omdat mijn zoon ADHD heeft en ze daar veel structuur bieden en veel aandacht aan sociale vaardigheden besteden (dit werd ook door juf aangeprezen, die school). Maar ik vraag me af of ze op die school wel alles er uit halen wat er in zit. Ze beweren ook havo/vwo-leerlingen te hebben, maar de enige leerling die ik ken, die op die school zit kent slechts één leerling die havo gaat doen. Met deze hoge score wil ik eigenlijk toch wel verder kijken, naar een brugklas havo/vwo. Ook omdat mijn zoon veel discoverychannel en journaal kijkt, het is wel een kind met een grote algemene ontwikkeling, en bepaald geen vmbo-type. Maar ja, hij heeft dus wel ADHD. Wie heeft een kind met ADHD op de middelbare school zitten in Groningen en wil ervaringen daarover kwijt?

  • Marto

    Als een kind op een te laag niveau les krijgt, wordt het alleen maar vervelend. Ik hoop dat je iets vindt dat op zijn niveau aansluit.

  • ZZ

    Hi,

    Mijn zoon gaat ook naar brugklas Havo/VWO en heeft ook ADHD. Hij gaat naar een school waar ze veel structuur bieden en ze zijn op de hoogte van zijn ‘handicap’.

    Een intelligente adhder moet je zéker niet te laag inschalen omdat ze zich dan gaan vervelen en het gedrag alleen maar erger wordt. Praat erover met de school wat zij voor aanpak hebben in dit geval. In ons geval wordt er een soort ‘gebruiksaanwijzing’ gemaakt voor de leraren en houden we straks intensief contact met de mentor. We hebben ook afgesproken vóór de officiéle kennismakingsdag al kennis te maken in alle rust.

    Praten is echt de beste optie dan kom je er wel uit.

    Suc6!

    ZZ

    ps ga eens kijken op de adhd pagina, daar is ook een forum!(veel ervaringsdeskundigen)

  • Tjordy1

    Hoi Hoi,

    Kom eens langs bij www.adhdXtra.nl

    Een besloten club voor lotgenoten adhd en aanverwanten…

    Ook daar zijn veel ouders van kids met adhd…in veel verschillende leeftijden…

    Weet zeker dat je je verhaal kwijt kan en van de andere lotgenoten tips zult krijgen…

    Ook je zoon kan hier lid worden…(Volwassenen en Jeugd/Jongvolwassenen zijn gescheiden)

    Succes met de beslissing…(Ik sta er volgend jaar ook voor)

    Tjordy1

  • L

    KAMERLINGH ONNES COLLEGE =D

    perfecte begeleiding en alles.