Eindelijk de uitslag is binnen de score is…….532 en wat nu.
De leerkracht vond basisberoepsgerichte leerweg precies bij hem passen omdat hij in sept pas 11 word en nog ontzettend speels is in haar ogen.
Wij vielen haast van onze stoel ons kind zo laag dat is onmogelijk nog lager dan zijn broer die een score had gehaald van 523 en die doet basis/ kaderberoeps.
Nou moeten jullie weten dat bij de peuters een test is gedaan toen hij 3 jaar was, toen hij zat toen op het nivo van een kleuter van 4,9 jaar de kleuter tijd was hij altijd de beste van zijn klas ondanks zijn leeftijd dus gewoon perfect.
Toen hij in groep 3 kwam was hij tot januari afwezig door ziekte en had hij al een behoorlijke achterstand in lezen en schrijven, maar door zijn eigen inzet was hij voor de zomer vakantie hellemaal bij hij zat zelfs als eerste van zijn klas in een leesgroepje.
in groep 4 begon ik me zorgen te maken doordat hij soms in spiegelbeeld schreef, heb de leerkracht gevraagt of er misschien sprake was van dyslexie dit werd van tafel geveegt er zou met hem niks mis zijn.
Maar taalkundig werd hij steeds slechter lezen was daarin tegen prima,in groep 6 wou juf hem laten zitten want volgens haar kon hij het lang niet doen oorzaak in april een test gedaan.en wat blijkt daaruit, jawel hoor dyslexie niet in grote mate maar toch wel zo dat hij een flinke spellings en taal achterstand daar door had opgebouwt.
De leerkracht wou er echter niet aan en er volgde een discussie door dat hij de woorden goed kon herkenen heeft hij er eigenlijks zelf voor gezorgt dat het niet opviel zijn iq was dan ook 100+ en zat hij op mavo nivo dus nu mijn vraag wat moeten we doen kan hij TL aan of KB of toch de volgens de leerkracht BB help me
alvast bedankt Harm