mischien kunnen jullie ons verder helpen

  • sandra

    Goedenmiddag iedereen,

    Mischien kunnen jullie ons verder helpen mijn naam is Sandra en ik heb een zoon van 11 jaar met problemen.

    Ik weet niet of ik hiervoor op het juiste prikbord zit maar ik probeer het gewoon.

    Het is begonnen tijden de eerste jaren van zijn leven hij was een lekker druk ventje een lekkere rauw douwer maar als hij sávonds naar bed ging en hij lag te slapen zat hij met zijn hooft tegen de muur aan te bonken.

    We hebben dit aan gegeven aan het consultatie buro en de arts en die zeiden alle twee “ach daar hebben kinderen vaker last van” “ze zijn dan te druk bezig geweest overdag en dat verwerken ze s'nachts”

    Het was on eerste kind en we geloofde ze maar het werdt als maar erger dus hebben we er zelf iets op gevonden met een tuigje aan in bed zodat hij niet meer met zijn hoofje kon bonken.

    Dat is goed gegaan en namate hij ouder werdt werdt het gebonk wel minder.

    Alleen werden de leer problemen op school steeds erger.

    Hij moest van de basis school af en naar het speciaal onderwijs maar daar komt hij nu ook niet verder.

    Hij is onderzocht door een psycoloog en die hebben een jaar lopen kloten want wat wij al een jaar geleden tegen ze zeiden zijn ze nu ook zelf achter gekomen.

    De maatschappelijk werker zei dat hij lichtelijk geestelijk gehandicapt is.

    Hij is 11 maar heeft het leer vermogen van een kind van 7 en hij komt ook niet verder.

    Nou willen ze op school allemaal proef dingen met hem gaan proberen om hem aan het leren te krijgen maar ik ken mijn zoon dat gaat niet werken bij hem niet omdat hij dwars licht of zo dat niet maar het lukt gewoon niet.

    Hij is nu in de dyslectie groep geplaats en hij MOET nu 365 dagen van het jaar iedere dag buiten school om een paar uur lezen schrijven en rekenen.

    Dit is niet goed voor een kind lijkt mij?

    We zijn nu zelf tot de conclusie gekomen dat we hem op zijn hersenen willen laten testen om te kijken of er een duidelijke reden voor zijn leer probleem is dit doen wij buiten school om.

    Nou is mijn vraag zijn er meer van dit soort kinderen en hoe gaan die op school, is er een speciaal iets waardoor ze wel kunnen beter kunnen leren.

    Voor de rest het is een pracht kind heel lief en sociaal met zijn karakter is er totaal niks aan de hand.

  • Tjordy1

    We zijn nu zelf tot de conclusie gekomen dat we hem op zijn hersenen willen laten testen om te kijken of er een duidelijke reden voor zijn leer probleem is dit doen wij buiten school om.

    Hallo Sandra,

    Bovenstaande verbaast me een beetje…

    Jullie zijn de ouders en hebben recht op verdere onderzoeken..

    Of school het daarmee eens is of niet…hun probleem dacht ik zo??

    Volg je intuïtie…meestal zit dat wel goed…

    Ga voor je kind…alleen jullie kennen hem het beste..

    Heel veel succes..

    Mariska