Er bestaan plannen om het niveau van het Fries op de Friese scholen te verlagen.
Voor degenen die het daar niet mee eens zijn, is de volgende site in het leven geroepen:
http://www.temal.tk
het is toch ook onzinnig om dialect op school te spreken en te schrijven.
zelfs buitenlanders moeten integreren dus friezen ook.
laat de kinderen normaal nederlands leren op school,daar komen ze in het latere leven verder mee dan met dat domme dialect wat de friezen een taal noemen.
twent's limburg's amsterdam's en noem maar op het zijn allemaal dialecten dus fries ook.
en als je dat ook op school leert ben en blijf je zeer bekrompen.
Volgens mij is dialect of tweede taal eerder een verrijking dan een bekrompen beperking zoals Roelof stelt. Wat een aanstellerige reactie zeg. volgens mij kan het aanbod van het fries op friese scholen niet lager dan het nu al is. Roelof zal zijn zin wel krijgen, De frieze taal sterft uit. Hij blij.
Bedankt voor de link Marjolein, ik ga even kijken.
Groetjes, Jo
ik ga direct een kijkje nemen op de site.
ik woon zelf sinds anderhalf jaar in friesland en ik doe de pabo. ik ben zelf druk bezig om de friese taal onder de knie te krijgen. ik vind het een hardstikke leuke taal alleen de verschillende schrijfwijzen is zeer verwarrend. het zou jammer zijn als het verdwijnt. en natuurlijk is het niet zo belangrijk als nederlands of… nog belangrijker… engels, maar de kinderen die en nederlands en fries praten hebben toch een streepje voor.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?