douchen na gym

  • stephanie

    mijn zoontje gaat volgende maand naar de bassisschool toe,en nou hoorde ik de juffrouw zeggen dat als de kinderen hadden gegymd,ook moesten douchen. logische zou je denken,maar voor kinderen van 4,5 jaar,ik vind het belachelijk,en heb het eigenlijk ook niet eerder gehoord,dat ze dit al zo jong moeten doen.wat vinden jullie ervan?

    stephanie

  • Caro

    Tja, ik herken het wel. Op school gelden regels ook voor de kleuters was bij ons het antwoord. Het is eigenlijk net zo met billen afvegen, dat kan ook niet elke nét 4 jarige als hij/zij op school komt.

    Mijn zoon zit nu in groep 8 en moet eigenlijk nog steeds douchen na de gym, maar aangezien die doucheruimtes zó ongelofelijk smerig zijn doet hij dat dus niet. Hij gymt aan het eind vd dag dus kan hij thuis meteen douchen. Maar het blijft een hekel punt dat douchen op school.

    Caro.

  • Esther

    Ik moet er niet aan denken om al mijn 17 kleuters onder de douche te zetten na de gym, kan mijn tijd toch wel wat beter besteden….

  • harm

    gewoon voeten wassen, tenminste dat moest ik op die leeftijd doen. En ik zweette meer op het plein dan bij gym

  • juffr

    Wat een onzin om na het gymen te douchen.Iedereen wast zich tegenwoordig elke dag en voeten kunnen inderdaad wel gewassen worden.

  • Esther

    Wij hebben niet eens een ruimte om ons te douchen en ook niet om de voeten te wassen….

  • beetjes

    wij douchen vanaf groep 3

    stukje gewoontevorming

    in groep 3 nog niet echt nodig, maar loop maar eens een kleedkamer binnen waar wat oudere kinderen zich na de gymles hebben omgekleed…..

  • irene

    Op school moest mijn zoon ook altijd douchen en hij werdt altijd gepest .

    Vind het ook rare regel ja..