help,mijn kind leert achteruit

  • Mel

    Wie heeft er ervaring of adviezen over het volgende

    Mijn zoon was 3 jaar ,toen hij zijn eigen naam schreef,het complete alfabet kon(ook lezen en trok daar zelf de conclusie uit dat hij kon lezen)tellen en wilde graag leren lezen en schrijven en was heel blij toen hij naar de basisschool mocht.Dat bleek voor hem een verlengde van de peuterspeelzaal te zijn en hij verloor zijn interesse.Dat werd nog veel erger toen hij er zelf achter kwam dat hij 3 jaar moest kleuteren vanwege zijn leeftijd.Vanaf die tijd heb ik het idee dat hij steeds -dommer -is geworden.Deed de entree toets matig,haalde bij de CITO net voldoende om naar de HAVO te gaan en is nu volgens zijn mentor niet geschikt daarvoor (maakte domme fouten en cijfers werden steeds slechter)en is teruggezet naar het VMBO.Hij is nu heel erg depressief en ik weet niet zo goed wat ik er aan kan doen,van school uit vind ik dat hij weinig begeleiding gehad heeft eigenlijk geen

    Wie helpt of heeft advies

  • Henriëtte

    Heb je je zoon al eens laten testen door een onafhankelijk orthopedagoog ofzo .Want het kan best zijn dat er wat aan de hand is qua leren waardoor hij dingen moeizaam oppikt.Bv dislexie (ik zeg niet dat hij dat heeft hoor, het is maar een voorbeeld).

    Succes.

  • Mel

    Ja ik wil hem op een of andere manier laten testen ,ik weet alleen niet goed waar ik heen moet en hoorde dat dit soort testen vrij duur zijn en zelf betaald moeten worden.Had het op school aangegeven,maar nu hij terug gezet is heb ik daar niets meer van gehoord.Misschien dat ik het op zijn nieuwe school kan aankaarten

  • henriëtte

    Een schoolbegeleidingsdienst kan hierin veel betekenen en anders gewoon informeren .Er zijn nl prijs en kwaliteitsverschillen .

  • Harm

    Wij hadden het zelfde probleem maar we zijn via een test in groep 6 er achter gekomen dat hij dyslexies was.

    Nu heeft hij de cito toets gedaan de score was 532 volgens ons goed maar zijn juf wil hem het BB laten doen, alleen daar kunnen wij ons niet in vinden.

    Weet niet hoe oud je kind nu is maar ik zou een test aanvragen.