cito oefenen

  • regina

    Bij mijn dochter op school is men de kinderen aan het voorbereiden op de cito toets

    (groep acht).De kinderen maken een aantal opgaven (20 a 30) vervolgens worden de antwoord bladen opnieuw verdeeld en moeten de kinderen elkaars werk nakijken, vervolgens moet iedereen vertellen hoeveel hij of zij er goed heeft. Mijn dochter is niet zo geweldig in rekenen er zijn er natuurlijk wel meer in de groep en dan is het niet zo leuk als iedereen je resultaat hoort, verder lijkt het mij belangrijk dat de leerkracht dan nog wel even uitlegd wat er fout is gegaan. Welke ouder maakt dit ook mee en hoe breng je dit ter sprake bij de leerkracht. Ik heb nu maar een cd rom gekocht met reken cito vragen en het blijkt dat mijn dochter niet alle onderdelen even goed beheerst. Verder vind ik de manier van rekenen die men tegenwoordig gebruikt behoorlijk omslachtig.

  • leerkracht groep 8

    Helaas is dit vaker regelmaat dan uitzondering.

    Op de school waar ik werk (groep 8) maken we ook gebruik van een cito-toets.

    Dat is om de kids te laten ervaren wat die EINDTOETS van de basisschool precies is.

    Eén keer en niet wekelijks levert prima resultaten op.

    De vrees voor uiteindelijke toets is iets minder, het zelfvertrouwen is wel gegroeid.

    Daar doe je het tenslotte allemaal voor.

  • Joan

    Heejj!! Ik wil graag meer leren over rekenen. Mag ik een oefening doen?

    Joan

  • ayse

    cito oefenen

  • Citotrainer Nederland

    Verder oefenen voor de Cito doe je op http://www.citotrainer.nl :

    online en gratis.

  • Tunahan

    ik vind rekenen beetje moeilijk vooral bevoorbeeld 34:3 ofzo ikweetdat het niet bestaat maar dat soort dingen

  • diana

    halo jo so wat hahahahahahahahahahahahdoei:)-D

  • melissa

    ja hoor; goed je best doen ;-)

    http://www.onlineklas.nl/flash/breuken%20oefenen.html

  • Marc

    Op basistoetsen.nl hebben we een aantal uitgaven waarmee je dochter zich kan voorbereiden op Cito rekenen

  • Marc

    Op basistoetsen.nl hebben we een aantal uitgaven waarmee je dochter zich kan voorbereiden op Cito rekenen…inclusief uitleg